Pro rok 2025 si Moto Guzzi připravila balíček vylepšení celé modelové řady a zejména novou, výrazně lépe vybavenou Moto Guzzi V7 Sport.

Všechny inovované modely sdílejí stejný motor a platformu, která je synonymem jednoduchosti a zejména jednoduché údržby. Ta spočívá v instalaci vzduchem chlazeného motoru V-twin a zadního kola poháněného kardanem. Motor o objemu 853 ccm je tradičně podélně uložen a pro příští rok poskytne o 4% výkon (67,3 koní) a zejména téměř o 10% vyšší točivý moment, který dosáhne hodnoty 79 Nm. Přičemž celých 95% točivého momentu bude k dispozici již od 3500 otáček.

25mgs1

2025 Moto Guzzi V7 Special

Jak jsme si odzkoušeli v letošním (2024) modelu V7, je to právě vysoká hodnota točivého momentu, která nás na stroji nejvíce baví. A jestli bude od příštího roku o 10% vyšší, tak to bude teprve Nirvána. Dopomohl k tomu zejména přepracovaný airbox, který nově poskytuje o 27% vyšší průtok vzduchu a také lépe chlazené písty, které jsou odspodu účinněji ochlazovány olejovými tryskami.

25mgs22025 Moto Guzzi V7 Stone

A není to pouze o mechanické stránce věci. Model 2025 také kompletně přejde od lanek k drátům. Ride-by-wire nově umožní implementaci jízdních režimů (Road, Rain), přičemž model Sport bude mít i jízdní režim Sport. V7 Sport bude mít také implementovánu šestiosou měřící jednotku, která bude moderovat náklonové ABS a náklonovou kontrolu trakce. Nová elektronická výzbroj vybavila všechny modely V7 tempomatem. Jezdcům to umožní snadněji překonávat delší vzdálenosti bez namoženého zápěstí.

25mgs4

2025 Moto Guzzi V7 Sport

V nabídce Moto Guzzi budou tři modely. Stone (základní model) bude mít společně s Special (model s vyplétanými dráty) poněkud skromnější výbavu, velmi podobnou předchozím modelovým letům. Model Special se nám také změní, protože se po mnoha letech zbavuje klasických analogových budíků, které nahrazuje sdružený LCD přístrojový panel. A také obstarožních žárovek, které nově nahrazuje full-LED osvětlení, které mnohem lépe svítí než předchozí halogen.

25mgs3

Poněkud jinak na tom bude nejvyšší řada Sport, která mimo již výše zmíněného jízdního režimu Sport a náklonového ABS a trakci, bude disponovat lepším podvozkem. Budou to zejména přední 41-milimetrové obrácené vidlice umožňující nastavení předpětí, komprese i odskoku.

25mgs5

A také litá kola, která jsou o 1,8 kilogramu lehčí než u modelu Stone. Nejviditelnějším vylepšením budou brzdy, protože V7 podruhé za dobu své existence (poprvé v modelu V7 Sport 1972) instalovala na předním kole dva 320-milimetrové brzdové kotouče, pro nekompromisní brzdný výkon. Kterým dopomáhají třmeny Brembo M4.32. A k nim samozřejmě modernizovanou přední brzdovou pumpu.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Motocykly jsou osazeny 21-litrovou nádrží, která by měla poskytnout autonomii přes 400 kilometrů. Pohotovostní hmotnost (s plnou nádrží) je 218 kilogramů u modelu Stone, 220 u modelu Sport a 223 u modelu Special. Všechny modely V7 jsou vyráběny v italském Mandello del Lario.