V krásné české trikolóře byla představena nová Moto Guzzi Stelvio, s přídomkem Duecento Tributo, která oslavuje dvousetleté výročí otevření horského průsmyku Stelvio.

Třetí generace Stelvia (či druhá, podle úhlu pohledu) je osazena zcela novým vodou chlazeným V-twinem o objemu 1042 ccm, který je shodně v silničním roadsteru Moto Guzzi V100 Mandello. Passo Stelvio se skládá celkem z 88 ostrých zatáček, které přes Passo Stelvio spojují údolí Veltellina s údolím Val Venosta. Zatáčky vás postupně vyvezou do výšky 2758 metrů nad mořem a pak zase dolů.

mgdt1

A právě 2758 kusů bude limitovaná série tohoto modelu motocyklu. Každý z motocykl bude mít na řídítkách plaketku s pořadovým číslem série. Technicky se bude jednat o stroj v nejvyšší výbavě své modelové řady.

mgdt2

115 koní bude bržděno systémem od Bremba, kdy vpředu jsou instalovány třmeny M4.32. Brzdy má v područí ABS systém, který je moderován šestiosou měřící jednotkou, která zajišťuje náklonovou funkci ABS, které brzdí v závislosti na náklonu stroje v zatáčce.

mgdt3

Nejvyšší řada je charakteristická typickou placičkou radaru pod předním plexisklem. RAS (Radar Assistance Solution) upozorňuje jezdce před možnou blížící se kolizí až 30 metrů dopředu, hlídá slepé úhly v zrcátkách a také hlídá jezdce, aby správně dával blinkry při změně jízdy v pruzích.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Stelvio Duecento Tributo je také vybaveno vyhřívanými rukojeťmi, vyhřívanou sedačkou jezdce i spolujezdce, hlídáním tlaku v pneumatikách, obousměrným řadícím quickshifterem, centrálním stojanem a standardně i multimediálním systémem Moto Guzzi MIA. Naopak, budoucí majitel si mlže doplatit za funkci adaptivního tempomatu.