Po nedávném uvedení KTM 390 Enduro, na stejném základě přichází KTM s cestovnější variantou Adventure. Tu hodlá uvést na trh ve vyšší výbavě R a také o něco skromnější a levnější X.

KTM sebevědomě označuje svou 390 Adventure R za "v offroadu nejschopnější maloobjemový motocykl ve své třídě". Tento stoj stojí na základech modelu 390 Enduro. Tedy na stejném rámu a podvozku.

kar2

Poháněn je také motorem LC4c, který můžeme už několik let potkávat v rámu motocyklu Duke 390. Poskytuje výkon 44 koní (33kW) a mezigeneračně je trochu modernizován, zejména na hlavě válce a také uvnitř převodovky, z důvodu volitelného řadícího quickshifteru.

kar1

Motor samozřejmě splňuje emisní normu Euro5+. Má objem 399 kubíků a servisní interval předepisuje výrobce na 10 tisíc kilometrů. Nově má také optimalizovanou spojku, která je antihoppingová, asistovaná a tudíž jezdci půjde velmi snadno mačkat spojková páčka.

kar4

390 Adventure R, stejně jako Enduro R, stojí na podvozku WP APEX. Přední vidlice o průměru 43 milimetrů má zdvih odpružení 230 milimetrů. Má možnost nastavení a to jak komprese a odskoku kola ve třiceti krocích, tak také předpětí pružin, ve třech úrovních.

kar6

Zadní tlumič WP APEX má separovanou nádobku, umožňující hydraulické předpětí pružiny prostřednictvím šroubu na své horní část. V dolní má šroub pro nastavení odskoku kola. I zadní tlumič má dráhu odpružení 230 milimetrů.

kar5

Motor je umístěn v ocelovém příhradovém rámu, ke kterému je přišroubován podsedlový rám. Na něm je jednodílná sedačka, která je oproti 390 Enduro o 10 milimetrů nižší, tedy 870 milimetrů vysoká.

kar8

Před řidičem je plechová nádrž o kapacitě 14 litrů a 5-palcový TFT přístrojový panel s polarizační a oleofobní vrstvou. Displej je propojitelný s mobilním telefonem a mimo možnosti správy hovorů a přehrávání muziky do interkomu, umožňuje i turn-by-turn navigaci skrze aplikaci KTMconnect. Prostřednictvím displeje si bude moct řidič zvolit mezi dvěma jízdními režimy - Street a Offroad.

kar7

Celé toto stojí na kolech o průměru 21 a 18 palců, která jsou bržděna brzdami Bybre, nad kterými dbá ABS systém Bosch 10.3 MB. Ten je vypínatelný a umožňuje volbu Enduro ABS s vypnutým zadním kolem. Motocykl disponuje také kontrolou trakce, která je také vypínatelná.

kar12

Větší množství plastů a větší nádrž oproti 390 Enduro se podepisuje na ještě vyšší hmotnosti, která činí 165 kilogramů, bez paliva.

kar9

Pro víceméně asfaltové jezdce přichází KTM se silniční verzí KTM 390 Enduro X. Ta vypadá na fotografiích jako dětská hračka, díky litým kolům o průměru 19 a 17 palců. Díky ním a výšce podvozku pouhých 200 milimetrů má sedačku pouhých 825 milimetrů vysoko.

kar10

390 Enduro X stojí na stejném podvozku WP APEX, který je ovšem ořezán o všechny možnosti nastavení. U litých kol píše KTM doslova "...na kterých se můžeš vydat i do nejnáročnějšího terénu. Nemusíš se obávat, že ti ráfek praskne, nebo se uštípne." Čímž si KTM zadává na řešení reklamací, protože realita litých kol je téměř vždy zcela jinde.

kar11

Paprsková kola skvěle sekundují terénním pneumatikám, které zajišťují naprostou jistotu na cestách mimo zpevněný povrch.  Slovy výrobce.

kar13

KTM 390 Adventure X váží stejně jako Adventure R 165 kilogramů, bez paliva.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Cena motocyklu KTM 390 Adventure R začíná na 186 900 Kč, bez jakýchkoliv doplňků. Což je v daném segmentu hodně sebevědomá cena, která je reálně nejvyšší ze všech. O 24 tisíc dražší než BMW G 310 GS, o téměř 27 tisíc dražší než CFMOTO 450MT, nebo o 40 tis. Kč dražší než Royal Enfield Himalayan 450. Právě proto přišla KTM na trh s modelem Adventure X, který stojí pouhých 149 900 Kč a bude cílit na cenově citlivější zákazníky.