Po roce a půl od prvního představení se do České republiky dostávají první kusy očekávaného cestovního endura CFMOTO 800MT-X. Jeho prodej započne přespříští týden.

Čeští dealeři již přijímají předobjednávky na nový model MT-X, který zásadními technickými prvky vychází z úspěšného motocyklu CFMOTO 800MT. MT-X přijde v dobrodružnější verzi, která dovolí majitelům motorku vzít i do těžšího terénu.

cmtx1

Stávající stálice v nabídce CFMOTA - 800MT je vybavena koly o průměru 19 a 17 palců, což je jakýsi sweet spot pro stroje, kterým chceme obrousit stupačky na asfaltu a přitom se s nimi nebát okusit nějaké ty polní a lesní cesty. Přece jen ale, tímto to končí a pro těžší terén se hodí větší kola, pro které existuje diametrálně bohatší nabídka terénních pneumatik. A právě kola o průměru 21 a 18 palců jsou tou největší devizou tohoto nového modelu.

cmtx10

800MT-X dostalo silnější motor, který poskytuje o 4 koně vyšší výkon (95 koní, 70kW) a hlavně o 11 Nm vyšší točivý moment (87 Nm). Poměr výkonu k hmotnosti je ještě o to lepší, že nová MT-X váží o 11 kilogramů méně, než cestovnější 800MT. A to přitom s větší nádrží, která má o 3,5 litrů větší kapacitu - celkem 22,5 litrů.  Nádrž je navíc alokovaná po stranách motoru, čímž se palivo drží níže, což pozitivně ovlivňuje těžiště stroje. Proto mohl výrobce i snížit výšku plnícího hrdla a instalovat plošší sedačku, která umožní volnější pohyb jezdce při jízdě v terénu.

cmtx2

Nová MT-X se vyrábí ve dvou specifikacích. Jednak s podvozkem KYB o zdvihu 190 milimetrů (cestovnější 800MT má podvozek 160/150mm) a poté vyšší, endurovější model s podvozkem značky YU-AN, který poskytuje délku odpružení 230 milimetrů. V obou dvou případech jsou podvozky plně nastavitelné, tedy majitel si bude moct jednak nastavit tvrdost pružin dle své váhy, ale také nastavit kompresi i odskok kola. Nižší verze má sedačku o výšce 830 milimetrů, vyšší je právě o oněch 40 milimetrů vyšší, tedy 870 milimetrů. Od toho se odvíjí i světlé výšky strojů, které jsou 200, respektive 240 milimetrů.

cmtx8

Podle všeho, České zastoupení CFMOTO importuje právě onu "lepší, vyšší" variantu modelu 800MT-X, s podvozkem YU-AN. Nižší verze možná bude někdy v budoucnu.

cmtx4

Pro vyloženě dálkové jezdce potom CFMOTO nabídne možnost dokoupení další přídavné nádrže, o kapacitě dalších 8 litrů. S takovýmto objemem paliva by tak mohl stroj ujet na jedno tankování téměř 600 kilometrů.

cmtx7

Motor je ovládán elektronicky řízeným plynem, který jezdci nabídne 3 jízdní režimy: Sport, Rain a Offroad. Ovace si výrobce zaslouží za instalaci ouzkých ráfků, které umožňují obutí pneumatik o šířce 90mm vpředu a 150mm vzadu. CFMOTO tak nepodlehla módním trendům širokých ráfků, které sice vypadají efektně, o to méně jsou ovšem efektivní v terénu. Ráfky s výpletem do středu ráfku jsou bezdušové.

cmtx6

Brzdy zůstávají stejné jako u 800MT. Tedy dva kotouče o průměru 320 milimetrů vpředu, jeden kotouč 260 milimetrů vzadu. Kotouče brzdí tradiční třmeny značky J.Juan. A moderuje je ABS od Bosche, který je zase moderován šestiosou náklonovou jednotkou Busch 6D IMU. Ta má také na starosti kontrolu trakce. ABS i kontrola trakce jsou samozřejmě vypínatelné a stroj disponuje "Enduro ABS", tedy možností zcela vypnout ABS na zadním kole a ponechat ho jen vpředu.

cmtx11

Z mechanické výbavy můžeme zmínit spojku s řízeným prokluzem, výškově nastavitelné plexisklo, tlumič řízení, z té elektronické zase standardně dodávaný quickshifter, tempomat, hlídání tlaku v pneumatikách a 7-palcový vertikálně umístěný TFT displej. K displeji bude možné si dokoupit komunikační T-Box, který potom poskytne stoji skrze technologii IOT komunikaci s vaším mobilním telefonem.

cmtx5

Stroj váží bez náplní 198 kilogramů a s plnou nádrží potom 220 kilogramů.

Z doplňkové výbavy můžeme zmínit vyobrazené kufry, zmíněnou přídavnou nádrž a v budoucnu by měly přijít i padací rámy. Ihned si můžete k motorce koupit značkového plyšového medvídka :-D

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Stroje jsou již na cestě do České republiky a dovozce a dealeři budou plnit objednávky dle předobjednávek. Cena vyšší verze s podvozkem YU-AN bude začínat na 249 990,- Kč