BMW představilo nový model R 1300 R, čímž rozšířilo svou novou platformu s motorem Boxer o objemu 1 300 cm³ o „naháče“ (naked bike) a zároveň nabídlo sportovnější náhradu za model R 1250 R.

Model R se tak připojuje k GS a GS Adventure, které už tuto novou platformu R 1300 využívají. Do budoucna se očekává také příchod modelů R 1300 RT a R 1300 RS.

beer4

Model R 1300 R zaplňuje v nabídce BMW velmi specifické místo – nabízí modernější vzhled a vyšší výkon než R 12 nineT, ale zároveň se nesnaží konkurovat modelům S 1000 R nebo M 1000 R, které zastupují špičku mezi „naháči“ značky BMW.

beer5

Cena R 1300 R začíná na 396000 Kč. Základní cena platí pouze pro standardní verzi bez volitelných doplňků. Pro rok 2026 BMW nabízí čtyři varianty:

  • Základní model

  • Exclusive – s prémiovějším vzhledem

  • Performance – se sportovnějším podvozkem

  • Option 719 Kilauea – se speciálními frézovanými doplňky

beer2

R 1300 R se od svého předchůdce vizuálně výrazně liší. Zatímco při porovnávání starších a nových modelů lze obvykle najít společné prvky, zde jediným takovým bodem je 17palcové přední kolo.

Motocykl působí v přední části robustněji díky ostrému tvaru světlometu, vícevrstvému opláštění chladiče a kompaktnějšímu pohonnému ústrojí. Přesto má stále stejnou pohotovostní hmotnost 239 kg jako R 1250 R.

beer8

Ergonomie posouvá jezdce více dopředu – řídítka jsou nižší a dále vpředu, stupačky posunuty lehce dozadu a standardní výška sedla je 790 mm, což je o 28 mm méně než u předchůdce. BMW nabízí i nižší a vyšší sedla dle preferencí jezdce.

beer1

Motocykl používá stejný 1 300ccm Boxer motor s technologií ShiftCam jako R 1300 GS, s výkonem:

  • 143,5 k při 7 750 ot./min

  • 149 Nm při 6 500 ot./min

To je více než u R 1250 R, který měl 134,1 k a 143 Nm.

Šestistupňová převodovka je nyní umístěna pod motorem místo za ním, což zkracuje délku stroje a zlepšuje rozložení hmotnosti. K dispozici je ASA – automatické řazení bez spojky.

beer6

Rám je kombinací ocelového hlavního rámu a odnímatelného hliníkového zadního rámu – pro nižší hmotnost a lepší centralizaci hmoty.

  • Přední vidlice: 47 mm obrácená, zdvih 140 mm

  • Zadní zavěšení: EVO Paralever, zdvih 130 mm

  • Standardní systém Dynamic ESA – elektronické tlumení

  • Volitelný DSA (Dynamic Suspension Adjustment) – s nastavitelným tlumením a pružinou i vpředu

beer9

Model Performance má vyšší podvozek pro větší světlou výšku a náklon v zatáčkách.

Brzdy jsou podobné oněm z minulého modelu.

 

  • Předek: dvojité 310mm kotouče s radiálními 4-pístkovými třmeny

  • Zadek: 285mm kotouč s 2-pístkovým třmenem

  • Systém Integral ABS Pro aktivuje obě brzdy při stisku páky

beer3

Jako další výbavu můžeme zmínit:

  • 6,5" TFT displej

  • LED osvětlení, včetně volitelného adaptivního světlometu Headlight Pro

  • USB-C a 12V zásuvka

  • Nová, lehčí kola

beer7

Zákazník si může R 1300 R zvolit ve čtyřech barevnáých variantách:

  • Základní: Snapper Rocks Metallic, černá vidlice, nerez výfuk

  • Exclusive: Racing Blue Metallic, spoilery motoru, tmavý chromovaný výfuk

  • Option 719 Kilauea: Black Storm Metallic, bar-end zrcátka, frézované doplňky

  • Performance: Light White, sportovní podvozek (zlatá vidlice, červený tlumič), kratší řídítka, stavitelné stupačky, sportovní pneumatiky

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY
Parametr Hodnota
Motor 2válcový Boxer, kapalinou/vzduchem chlazený, ShiftCam
Objem 1 300 cm³
Výkon 143,5 k při 7 750 ot./min
Točivý moment 149 Nm při 6 500 ot./min
Komprese 13,3 : 1
Převodovka 6stupňová manuální
Konečný převod Kardan
Přední zavěšení 47 mm inverzní vidlice, zdvih 140 mm
Zadní zavěšení EVO Paralever, zdvih 130 mm
Brzdy Přední 2×310 mm, zadní 285 mm, ABS Pro
Kola 17" hliníková
Rozvor 1 511 mm
Výška sedla 785–838 mm (různé varianty)
Hmotnost 239 kg (pohotovostní)
Nádrž 17 litrů