Je tomu už skoro 5 let, kdy MV Agusta představila dvojici motocyklů Lucky Explorer. Větší sourozenec s označení 9.5 se nakonec dostal do prodeje, menší byl novým někdejším majitelem (KTM) zaříznut. Veliké investice MV Agusty do jeho konstrukce ovšem nebyly zcela ztraceny. Projekt byl odprodán a nyní se dostává na trh pod jinou značkou.

Rieju již má v nabídce jeden model, který cílí na milovníky cestovních endur. Rieju Aventura 500 přitom poskytuje podobný zážitek, který měl poskytnout Lucky Explorer 5.5. Proto ho Rieju poněkud pozměnila, dala mu menší kola a větší cestovní potenciál.

rx2

Xplora tedy stojí na 17palcových kolech, které majiteli poskytnou mnohem lepší asfaltové potěšení, než 21palcové přední kolo Aventury 500. Stroj byl v podání Rieju poněkud ořezán, aby byla značka schopna konkurovat nízkou cenou, která by se měla pohybovat kolem 150 tis. Kč.

rx5

Z pod motoru zmizel krycí plech (či plast?), brzdy již nejsou Brembo, ale jejich jakási analogie, kola nejsou vyplétaná, ale z lehké slitiny. Přesto si zachovala poměrně vysoké zdvihy odpružení, o délce 190 milimetrů.

rx6

Což se pozitivně projevilo v nižší hmotnosti, která oproti MVA šla dolů o 5 kilogramů. Stále ale na poměrně vysokých 215 kilogramů. S plnou nádrží tak může stroj vážit cca 230 kilogramů.

rx3

Objem 557 kubíků indikuje, že se se bude stroj prodávat s výkonem 35kW, tudíž pro držitele řidičáku A2. Maximální točivý moment je přitom krásných 51 Nm, což je o 20% více než má sesterská Aventura 500 a v zásadě obdobná konkurence s půllitrovými motory.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Stroj má k dispozici 20litrovou nádrž, nastavitelný podvozek KYB, veliký 7-palcový TFT displej a možností navigace skrze Miror Link. Prozatím nemáme zprávy kdy (a jestli vůbec) se Xplora objeví i v Čechách.