Nové EVO Factory 2023 je model společnosti BETA, který je vybaven prémiovými komponenty. Vyráběn je v italské továrně a je tak další nadúrovní úspěšné řady.

BETA ve světě trialu nastavuje měřítka už o roku 1979, kdy na Milánské výstavě motocyklů představila model TR 50. Po čtyřiceti letech vývoje, s historií skvělých jezdců a mnoha vítězstvích v nejvyšších třídách trialového šampionátu, se zrodil model EVO. Jde o nejvýkonnější trialový motocykl BETA všech dob. Tento projekt se pak díky všem následným inovacím týkajícím se podvozku, motoru, grafiky a elektroniky stal mimořádně úspěšným. Nové modely Factory sdílejí stejnou základní platformu jako řada EVO s řadou vylepšení jak komponentů, tak i motoru. Měly by tak svým jezdcům poskytnout model plnohodnotné připravený na závody a zároveň jsou modely vyráběny v omezeném počtu.

Hlavními rysy modelů 2023 jsou u dvoutaktní verze především upravené válce a spalovací komory se zvýšením kompresním poměrem. Namontovány jsou také klikové skříně s různými vnitřními objemy navržené tak, aby fungovaly v souladu nový klikovým hřídelem, válce a hlavou válce poskytující tak větší výkon.

Černé skříně motoru jsou vyrobeny z hořčíku pro nižší hmotnost (1 kg) a větší flexibilitu. Nově navržené spojkové kotouče pak poskytují lepší výkon v extrémnějších podmínkách. Dále si můžeme všimnout černého eloxovaného olejového víčka. Došlo také ke změně palivových map a aplikaci titanové koncovky výfuku pro nejen vyšší výkon, ale hlavně nižší hmotnost (0,5 kg).

U čtyřtaktní verze došlo také ke změně palivových map a aplikaci titanové koncovky výfuku pro nejen vyšší výkon, ale hlavně nižší hmotnost (0,5 kg). Zlaté odpružené vidlice mají nové vnitřnosti a změny vnitřku se dotkly i zadního odpružení, kde je i nově uspořádané uložení. Vidlice jsou pak uložené v nových eloxovaných brýlích pro zvýšení tuhosti a snížení hmotnosti.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Černě eloxované jsou i pak další komponenty jako zaváží na řídítkách, napínák řetězu a stupačky. Použité jsou kotouče Galfer Racing, spojkové a brzdové písty od BrakTec a zadní brzdový třmen s antivibračním systémem pro destičky. Pneumatiky Michellin X-light jsou pak obuty na černý discích a je zde aplikovaná také nová grafika.