Triumph Tiger Explorer 1200 je tu s námi již nějaký pátek. Jedna výrazná revize z roku 2016 přinesla výrazně lepší podvozky a brzdy a pro rok 2018 si Triumph nechal ještě nějaká esa v rukávu.

Triumph se neomezil pouze na svou vlajkovou loď. V únoru by měly přijít na trh i revidované modely Tiger 800 XR a XC. Explorer 1200 XCa a XRr na konci února a zbytek produktové řady potom v průběhu března. Modernizace se neomezila pouze na doplnění stroje nejnovějšími fučurkami, ale také se promítla do hmotnosti, která šla dolů až o 10 kilogramů (podle modelu). Což je moc dobře, protože doposud patřil Explorer mezi nejtěžší cestovní endura. Celkem je na stroji provedeno více než 100 změn, z kterých si některé zásadní zkusíme přiblížit:

  • snížení hmotnosti až o 10 kg
  • výrazná revize chování motoru. Znatelně rychlejší nástup výkonu a vyšší uživatelská přívětivost
  • nová adaptivní zatáčecí světla
  • nastavitelný TFT LCD barevný přístrojový panel
  • osvětlení je nyní plně LED

 

POSLEDNÍ NOVINKY
  • nový režim Enduro Pro, který doplňuje stávajících 5 jízdních režimů (pouze pro modely XC)
  • podsvícené ovládací prvky na přístrojích
  • řadící quickshifter pro řazení nahoru i dolů
  • bezklíčkové startování
  • zmodernizovaný tempomat
  • revidované oplastování, které je nyní lehčí a přesto pevnější
  • nová litá i vyplétaná kola
  • nové barvy a polepy

Příjemné je to, že se Triumph neomezil pouze na facelift vizuálních prvků, ale při této revizi zasáhl hlouběji. Zmíněných 10 kilogramů váhy dolů naznačuje, že byly použity prémiovější materiály, které jsou lehčí. Zásadní úspory hmotnosti se odehrály na straně motoru, rámu a výfuku. Modernizace motoru přináší lepší výkonostní křivku, ačkoliv nevíme, zda-li toho není dosaženo pouhou změnou naladění palivových map. Každopádně to přináší uživateli lepší jízdní zážitek. Ruku v ruce s kvalitnějšími materiály se posouvá délka servisních intervalů, kdy například první veliký servis se dělá až po ujetí 16 tis. km.

 

Nový barevný TFT displej přináší sdružení všech informací na jednu obrazovku, což je posun oproti minulé verzi - ta disponovala třemi různými informačními sekcemi, které byly každá designově trochu jinak pojatá. Uvedené změny vrací Triumph opět do hry o nejvyšší příčky. Dohání trojici svých největších rivalů - GS od BMW, Multistradu a nejlépe vybavené verze KTM Adventure.