Továrna z Hinckley představuje hluboce inovovatý Speed, který mezigeneračně doznal více než 150 změn. Lehkonohý naháč nyní poskytuje 150 koní výkonu.
A není to jen o výkonu. Představena byla kompletně nová elektronika, lepší podvozky a bohatší standardní výbava. Poté, co Triumph navnadil své zákazníky dvěma rafiovanými videoklipy, nyní ukazuje to nejsilnější, co má v produkci. S i RS se zlepšily v mnoha oblastech a zvášť model RS nabízí ještě větší úroveň výbavy i technického pokroku.
Motor
- Tříválec o objemu 1050 ccm má 105 nových komponentů pro zvýšení výkonu a spolehlivosti
- 150 koní výkonu (mezigeneračně +7%) a 117 Nm kroutící moment (+4%)
- Motor dosahuje vyšších maximálních otáček (+1000 rpm)
- Nová průchodnější výfuková koncovka
- Pro model RS je ve standardu výfuková koncovka Arrow
Motor dostal celkem 105 nových součástí pro zvýšení výkonu, zvýšení spolehlivosti a zároveň pro snížení hmotnosti. Motor podává nyní vyšší krutící režim v celém rozsahu otáček a v celém rozsahu zatížení. Moto má novou hlavu válců, která má lepší průtok výfukových plynů a poskytuje vyšší kompresní poměr. Nové písty a nový nikasil povlak válců snižují tření, čemuž dopomáhá i revidovaný olejový systém. Olej je nyní veden od spodku motoru do hlavy vnitřním prostorem kolem válců, aby bylo možné odstranit vnější trubky. Pro snížení hmotnosti byl instalován také lehčí startér a lehčí zapalování. Motoru sekunduje průchodnější výfuk s větším katalyzátorem.
Elektronika
- Plnobarevná TFT LCD s úhlopříčkou 5"
- 5 různých jízdních režimů
- Nová inerciální měřící platforma, která nyní umožňuje nasadit zatáčecí ABS
- Automaticky řízená kontrola trakce dle náklonu motocyklu a úrovně škrtící klapky
- Tempomat
- LED přední denní svícení
- Bezklíčkové zapalování
LCD má zajímavou startovací animaci a různé grafické motivy podle druhu zvoleného jízdního režimu. Boky kolem LCD jsou posázeny standardními notifikačními světelnými ikonami. Systém elektronického plynu umožnil nasadit 5 různých jízdních režimů -Street, Sport, Rain pro S a navíc Track mo model RS. Oba stroje mají i uživatelsky konfugurovatelný mód Rider. Nový je i tempomat. Inerciální měřící platforma neustále vyhodnocuje zatížení, přetížení a náklony a dle těchto údajů mění úroveň ABS a trakce zadního kola. Nový Speed je taktéž vybaven bezklíčkovým zapalováním, stejně jako elektronickým zámkem řízení, který se spíná/vypíná vyhrazeným tlačítkem na ovladačích. Ve výbavě nesmí chybět USB port.
Podvozek
- Model S má přední tlumiče Showa 43mm s nastavitelným předpětím, útlumem a odskokem a se zdvihem odpružení 120 mm
- Model S má zadní tlumič Showa s nastavitelným předpětím a útlumem se zdvihem 130 mm
- Model RS má přední tlumiče Öhlins NIX30 s nastavitelným předpětím, útlumem a odskokem se zdvihem 120 mm
- Model RS má zadní dvojitý tlumič Öhlins TTX36 s nastavitelným předpětím, útlumem, odskokem a zdvihem s dráhou odpružení 130 mm
Brzdy
- Stroje jsou vybaveny monoblok třmeny Brembo M4.34 - čtyřpístkové třmeny s dvěma brzdovými destičkami
- Brzdy spolupracují s ABS firmy Continental, které je řízeno řídící jednotkou, která promněnlivě řídí brzdový tlak dle zatížení a náklonu stroje
- Vpředu jsou plovoucí brzdové kotouče 320 mm a vzadu jeden kotouč 240 mm
Šasi
- Díky změnám a s použitím lehčích materiálů je mezigeneračně snížena hmotnost o 3 kg
- Zcela nová je kyvná vidlice, která dává lepší jízdní vlastnosti za vyšších rychlostí
- Nové ráfky s deseti loukotěmi jsou leštěné, se vrušujícím designem
- Nové tlumiče výfuku jsou kryty nerezovým opláštěním, titanovým kartáčovaným plechcem, nebo karbonem, kde volitelné úrovně výbavy
- Model RS má karbonový přední blatník a krytku sedla spolujezdce
Doplňky
Oba modely nabízí více než 50 prvků volitelné doplňkové výbavy, kterými můžete personalizovat svůj stroj. Patří mezi ně CNC obráběné nádržky brzdové kapaliny s černým eloxovaným povrchem, maticové kryty rámu, jiné LED blinkry a karbonové kryty sedla spolujezdce. Nabízí také madla spolujezdce, cestovní tašky a systém upínání zavazadel.
POSLEDNÍ NOVINKY |