MV Agusta F4 se zapsala do dějin průmyslového designu. Sám Enzo Ferrari prohlásil že její tvůrce - Massimo Tamburini je Michelangelo motocyklového designu. V roce 2018 její éra končí.
A není se čemu divit. F4 potkáváme ve formě v jaké ji známe již dvanáct let. Za tu dobu vydala MV Agusta 17 různých modelů, velmi často ve 300-kusových limitovaných edicích. Zpočátku to byly stroje s objemem motoru 749 ccm, později již s dospělým objemem 998 ccm. Na svět se také dostala velmi omezená série 100 kusů strojů s motorem 1078 ccm (F4 CC - Claudio Castiglioni) a 100 kusů F4 RR 312, taktéž s objemem motoru 1078 ccm. Agusta se občas blýskla velmi ceněnými edicemi, jako je například Veltro Pista, které se na svět dostalo pouhých 23 exemplářů.
Ředitel MV Agusty Giovanni Castiglioni prohlásil:
Lze spekulovat, že nová F4 bude hybridní, nebo bude používat nějaký způsob přeplňování, aby byla soupeřem pro Kawasaki H2R. Giovanni Castiglioni tuto hypotézu nepřímo nakousl, když prohlásil:
"Myslím, že je spousta technologií a nových motorových aplikací, spalování, elektřiny, nebo dokonce hybridních ústrojí, které lze aplikovat do světa motocyklů. Ale velkým výrobcům pro tyto experimenty chybí dostatek odvahy."
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY |
Dá se očekávat, že MV Agusta vydá omezenou sérii, jako tomu udělala Ducati se svou Panigale Final Edition.