Na Moto Guzzi, konkrétně na Stelviu 1200, jsem najezdil více než 120 tisíc kilometrů. Fabrika na březích italského jezera Como si dala na čas a nový model (pomiňme facelift z roku 2011) přivedla na svět po dlouhých sedmnácti letech. Což znamená, že nové Stelvio znamená zcela nový motocykl, který nemá s tím starým vůbec nic společného. Přesto nelze pominout fakt, že je to motocykl stejné kategorie, od stejného výrobce a stejného jména. A proto se zcela nelze vyhnout srovnání.

Motocykly KOVE jsou v České republice velmi dobře známé, byť ne úplně pod touto značkou. Přesto se jich po našich silnicích prohání stovky a stovky. Značka KOVE přivezla do Čech svůj doposud největší trumf. Velikostí stroje, nikoliv úplně cenou.

Nezdá se to, ale brzdícímu high-endu Brembo Stylema již bude zakrátko osm let. Během nich se tyto špičkové brzdové třmeny dostaly do lecjakých strojů a některé značky si s jejich pomocí i poopravily pošramocené renomé. Některé jiné se ho snažily získat a oslovit zákazníky, kteří hledají nekompromisní brzdný výkon i v motocyklech, které ho tak úplně nepotřebovaly.

Cruisery nejsou v nabídce této firmy nic nového. Však vznikla již v roce 1989 a na kontě jich pár má. Některé se prodávaly i u nás, byť pod jiným jménem, posledních deset let bylo ale ticho po pěšině. Až do loňského podzimu.

Enduroškola Milana Holého je tady s námi již téměř dvacet let. A tak jsem si k blížícímu se jubileu vzal Milana na stranu, zamknul jsem ho v jeho parádní klubovně a nepustil ho, dokud mi neodpověděl na pár otázek.

Cestovní enduro SWM Superdual nám přišlo na svět v roce 2017 a nějaký čas se u nás i prodávalo. Poté jeho prodej na nějaký čas zbrzdila emisní norma Euro5, ale nyní se vrací, protože ji již splňuje.