Honda a Suzuki - nové civilní superbajky budou mít nové variabilní časování ventilů
Varabilní časování ventilů, to je mantra poslední doby. Kdo nemá moderní variabilně časované ventily, jako by nebyl. Honda a Suzuki oznámily nové systémy.
Varabilní časování ventilů, to je mantra poslední doby. Kdo nemá moderní variabilně časované ventily, jako by nebyl. Honda a Suzuki oznámily nové systémy.
Lightning LS-218 jezdí po naší zeměplacce již 8 let. V Bonnevillu jel 351 km/h (218 mph) a proto se mu začalo říkat LS-218. V roce 2013 na Pikes Peak porazil Ducati Multistradu o 20 sekund.
Na světě se prodávají desítky modelů motocyklů. Některé z nich vyčnívají z řady. Z několika důvodů. Můžou být nejvýkonnější, něčím jedinečné, nebo mají prostě skvělý marketing a PR. Které to jsou?
KTM 690 Enduro i SMC nás na nějaký čas opustily, aby se po dvou letech vrátily. Hezčí, silnější, dospělejší.
Je zajímavé, kolik Hayabusa vzbuzuje emocí, když Suzuki oznámila konec jejích evropských prodejů. Ona je tedy vzbuzovala hned od začátku a to hned z několika důvodů. Byla to nejrychlejší produkční motorka na světě, byl to její výkon, byl to specifický design, byla to komunita lidí, která se kolem ní vytvořila.
Thajská firma TYGA Performance se rozhodla předělat závodní Hondu RS 250 R na street - legal stroj. A získala k němu i homologaci.
Noví adventure jezdci jsou od sebe hodně odlišní. Jsou mezi nimi úplní nováčci toužící poznat v životě nová dobrodružství, jsou mezi nimi i ostřílení motorkáři, kteří si přičuchli k ježdění mimo asfaltové plochy a chtějí poznat nová místa, která předtím viděli pouze na fotografiích z cestopisů.
Nová Jawa 300 nepřichází z čistého nebe a ani to není nějaká narychlo vykvašená motorka. I oko Neználkovo vidí klasické tvary...
Hned jak KTM ukázala motor 790, objevily se spekulace, že takovýto motor by se hodil do malého adventure stroje na pomezí 690-tky a tehdejší veliké 1190-tky. Kdo měl možnost si zajezdit na Duke 790, tak pochopí, že jeho charakter se do adventure stroje víc než hodí.
Indové se na náš Evropský na jedné straně dívají se zaujetím, na druhé straně se na něj musejí dívat s neskrývaným pobavením. Proč?
Firma Honda využila hladu po levné osobní dopravě v době, kdy se východní říše zotavovala z druhé světové války. V roce 1946 přivedla na svět svůj první motocykl.
Model PR7 je ve firmě AJP vlajkovou lodí. I pro Běžného Frantu Uživatele přináší rallyovou konstrukci a přitom za něj AJP nechce zcela nehorázné peníze.
Vloni na veletrhu EICMA představila Moto Guzzi svůj prototyp tehdy bezejmenného adventure stroje. Nyní se dostává do finále a po roce ukáže široké veřejnosti prodejní verzi.
Před několika dny BMW oficiálně ukázalo nové boxerové motory s inovovavým variabilním časováním sacích ventilů. Co můžeme očekávat? Na novém modelu se již svezlo pár novinářů a ti opatrně vypouští po drobkách informace.
Můžete si koupit SUV Mercedes GL, stejně jako jsou lidé, kteří si koupí Dacii Duster. Ve světě adventure motocyklů existují paralely. Na jedné straně existují stroje o objemu motoru téměř 1300 kubíků, stojících vysoko nad půl milionu korun, na druhé straně stojí Benelli TRK 502 X stojící téměř jen čtvrtinu této částky. Je to ale dobrá motorka?
V červenci 2018 vydala Honda lehce inovovaný model CB300R pro rok 2019. Svezli jsme se na něm.