Honda Monkey s rekordním dojezdem přes 5000 kilometrů na jedno tankování
Italský Acerbis se blýsknul majstrštychem, když vybavil Hondu Monkey rekordně velikou nádrží. Ta stroji umožní dojezd přes 5000 kilometrů na jedno tankování.
Italský Acerbis se blýsknul majstrštychem, když vybavil Hondu Monkey rekordně velikou nádrží. Ta stroji umožní dojezd přes 5000 kilometrů na jedno tankování.
Jedno z nejlepších rozhodnutí které může jezdec na motocyklu udělat, je vyrazit do světa tam, kde je opravdová svoboda. Svobodu na silniční motorce vymezuje jen oněch několik metrů šířky asfaltu a svět je přitom mnohem širší. Jízda na adventure motocyklu je přitom značně odlišná od jízdy na běžném silničním stroji. Jezdec se během ní musí potýkat s obvykle značně těžším strojem, se strojem který má vyšší těžiště, míří s ním často i mimo asfaltové cesty a proto je dobré se na toto dobrodružství náležitě připravit.
Když dva dělají totéž, není to totéž, i když mají stejnou myšlenku, motorový základ i podvozkové komponenty. U scramblerů do 200 tisíc korun máme na výběr nepřeberné množství motocyklů, ovšem jen velmi málo z nich nabídne motorizaci 600+. Mezi těmito jsme vybrali CFMOTO CLX 700 ve verzi Adventure a Motoro Morini Seiemmezzo SCR a vzájemně je porovnali.
1000 Nm točivého momentu je schopných "odgumovat" vaši zadní pneumatiku během jediné vyjížďky. Ne nadarmo si Verge pro prezentaci své novinky TS Pro zajistilo někdejšího mistra světa Formule 1 Miku Häkkinena, který to s plynem opravdu umí.
Rok se s rokem sešel a naše redakce se startem motorkářské sezóny opět spouští oblíbené kurzy bezpečné jízdy pod Ještědem, kterým pracovně říkáme "kličkovaná". Kurzy jsou ZDARMA a probíhají každý čtvrtek, pod záštitou města Liberec na parkovišti u Sportovního Areálu Vesec.
Značka Mitas je v komunitě adventure jezdců více než dobře známá. Mitas ale není jen jejich ikonická E07. Tu v brzké době doplní nová adventure pneumatika Enduro Trail-ADV
Ikonický systém motoru pocházející z padesátých let slyší svůj umíráček. Podle posledních zpráv s ním chce Ducati nadobro skončit.
Žhavou novinkou pro rok 2023 je FSE 450r Rally čínského výrobce Kove Moto. Jak jeho název napovídá, 450R je účelový závodní stroj o objemu 450 ccm, který je navržen především pro dálkové rally. Kove si jež začíná prodávat v Itálii, což znamená že by se brzy mohlo dostat i k nám. Americký dovozce GPX Moto již měl tu možnost stroj otestovat v jeho přirozeném prostředí, písku. Jaké jsou jeho první dojmy?
Opuštěná farma u loděnice ve státě Tennessee (USA) ukrývá tisíce klasických motocyklů, většinou ze 70. let a dokonce i několik automobilů.
Dune 125 X Black Edition je nízký, vodou chlazený, jednoválec, který uživateli umožňuje snadný pohyb v městské džungli, ale i možnost opustit hranice asfaltu a užít si občasnou jízdu v terénu. Je vhodný pro začátečníky a mladé jezdce a navíc ho lze pořídit za více než rozumnou cenu.
Řada Crossfire je pro mě to nejzajímavější, co vůbec značka nabízí. Ať už se jedná o malé XS posouvadlo, nebo trailovou verzi XC, je hned na první dobrou vidět, kam stroj patří a k čemu zřejmě bude dobrý. Za značkou pak stojí rakouské K.S.R., přičemž fakticky jeho výroba probíhá v asii. Navíc je u této řady na povedeném designu znát spolupráce se studiem Kiska.
Donlop představil novou řadu pneumatik Traimax Raid, která je určena pro cestovní endura a kombinované využití 50% asfaltu a 50% terénu.
Úpravce motocyklů Roland Sands Design si vzal do parády největšího advíka oranžové stáje a oblékl ho do dakarských válečných barev.
Nová emisní norma pro motocykly Euro5+ přinese mnoho změn, které prodraží stávající stroje. Ty by se měly projevit zejména v elektronice. Pro výrobce je to ovšem stále strašák, protože má nedořešené všechny specifikace.
Právě v době, kdy probíhá nejtěžší závod světa Rally Dakar, někteří z nás dostávají chuť prožít také své vlastní dobrodružství. Jako amatér navíc máte několik možností se takových menších dálkových rally zúčastnit. Jediné co tedy zbývá, je dobře vybrat stroj, který vás doveze do cílové rovinky. A my vám představíme hned několik možností koupě nové rallyové motorky v roce 2023.
O tom že se chce Triumph vrtnout do motokrosových a enduro motocyklů se píše už rok. Jen my jsme o tom psali již dvakrát. Do třetice posíláme nějaké aktualizované informace.