Byly doby kdy jsem opěvovala pětistovky, výkonu mi zde přišlo akorát, abych se s ním dostatečně pobavila po klikatých asfaltkách v Jizerkách a přilehlém okolí... a to až do teď. Šest a půla je zas o kus svižnější a návykovější. No a tahle od Moto Morini v rudé červené se navíc patřičně povedla nejen designově.
Moto Morini je původem italská značka s bohatou historií a i když už ji dnes vlastní čínská skupina Zhongneng Vehicle Group, rozhodně na své kořeny nezapomíná. My jsme na test získali model 6 1/2 Seiemmezzo STR (street), vedle něj pak stojí v nabídce i verze SCR (scrambler) s hrubším vzorem pneumatik, kterou jsme již také testovali. Obě verze jsou poháněny řadovým dvouválcovým motorem chlazeným kapalinou o objemu 649 ccm s výkonem 44 kW/60 koní.
V designu STRka je podpis italského šarmu více než zřejmý. Kulatý přední LED světlomet je designově jednoduchý a v rámci trendů dnešní doby až skoro unikátní. Zajímavě je zpracovaná koncovka výfuku, která zapadá do celku a působí nenápadně. Minimalisticky a lehce pak působí i zadní část motocyklu s pohodlným koženým sedlem a vyraženým logem 6 1/2. A nakonec karmínově rudá metalíza, s celkovou jednoduchostí a čistotou zpracování, dodává motocyklu i dostatek sex appealu.
Co dále upoutává moji pozornost jsou prémiové komponenty, kterými je Šestapůle vybavena. Brzdná soustava je osazena Brembo brzdiči a stroj je kompletně postaven na plně nastavitelném podvozku Kayaba. Před jezdcem je pak umístěn plnobarevný 5" LCD displej a motocykl se dá přes bluetooth spárovat s vaším telefonem. Masivní rám a kvalita zpracování jsou už jen pomyslnou třešničkou na dortu. A tady by se mohl podle mě kde jaký Japonec trochu chytit za nos, přestože trendu v odlehčování rozumím, tak si nelze povšimnout, že jde často ruku v ruce i s nižší kvalitou a výdrží materiálů. Nikoliv u této Morini.
Pocitově je STRko ve spodním spektru otáček poměrně svižné a křivka palivové mapy je pak pozvolná a uživatelsky velmi příjemná. Celkově je projev motoru kultivovaný a vhodný pro každodenní větrání a objevování. Posez je příjemně uvolněný, řídítka dostatečně široká a díky masivnosti a široké nádrži mám pocit, že sedím na velké dospělé motorce. Displej je v průběhu jízdy dobře čitelný s jednoduchou grafikou i za slunečného počasí. Příjemně mě překvapuje i převodovka, ačkoli výrobce neudává zda je motocykl vybaven antihopingovou spojku, tak na mě to tak jako celek působí.
Agilnost rozhodně Moto Morini nepostrádá, naopak lehkým přenosem váhy v sedle se STRko sklápí a díky tvrději laděnému podvozku si i dobře vede stopu. Což je na více jak 200 kg naháče opravdu dobrá práce konstruktéra. Ergonomie je pohodlná a dovolí i sportovnější jízdu klikatými cestami. Celkově mě na motorce nic nerozčiluje, nic nepřekáží, ba naopak jízda s ní je uvolněná a motorka se zlehka vede, takže nic nebrání tomu si užívat výhledů a kochat se krajinou. Ne že by se s ní nedali brousit stupačky v ještědských zatáčkách, ale sporťáka z ní dělat spíš nechci a logicky tomu nenasvědčují ani technické hodnoty.
Takže pokud hledáte pěkný, neotřelý, solidně vybavený naked bike na každodenní ježdění a zároveň v sobě máte smysl pro eleganci a kvalitu zpracování, s Moto Morini Seiemmezzo budete více než spokojení. Poznámka autorky: Karmínově rudá jí sluší nejvíc!
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY |
Seiemmezzo STR lze dle stránek dovozce nyní pořídit za promo cenu 159.900 Kč. Děkujeme firmě MR43 s.r.o. za jeho zapůjčení.
Za zapůjčení stroje Moto Morini 6 1/2 STR děkujeme společnosti MR43 - exkluzivní motocykly
+ příjemné brzdy + elegantní design + dobrá ergonomie + bytelné zpracování + nastavitelný podvozek
- těžší něž standard - chybí USB port |