Byly doby kdy jsem opěvovala pětistovky, výkonu mi zde přišlo akorát, abych se s ním dostatečně pobavila po klikatých asfaltkách v Jizerkách a přilehlém okolí... a to až do teď. Šest a půla je zas o kus svižnější a návykovější. No a tahle od Moto Morini v rudé červené se navíc patřičně povedla nejen designově.

Moto Morini je původem italská značka s bohatou historií a i když už ji dnes vlastní čínská skupina Zhongneng Vehicle Group, rozhodně na své kořeny nezapomíná. My jsme na test získali model 6 1/2 Seiemmezzo STR (street), vedle něj pak stojí v nabídce i verze SCR (scrambler) s hrubším vzorem pneumatik, kterou jsme již také testovali. Obě verze jsou poháněny řadovým dvouválcovým motorem chlazeným kapalinou o objemu 649 ccm s výkonem 44 kW/60 koní.

masei01

V designu STRka je podpis italského šarmu více než zřejmý. Kulatý přední LED světlomet je designově jednoduchý a v rámci trendů dnešní doby až skoro unikátní. Zajímavě je zpracovaná koncovka výfuku, která zapadá do celku a působí nenápadně. Minimalisticky a lehce pak působí i zadní část motocyklu s pohodlným koženým sedlem a vyraženým logem 6 1/2. A nakonec karmínově rudá metalíza, s celkovou jednoduchostí a čistotou zpracování, dodává motocyklu i dostatek sex appealu.

masei04

Co dále upoutává moji pozornost jsou prémiové komponenty, kterými je Šestapůle vybavena. Brzdná soustava je osazena Brembo brzdiči a stroj je kompletně postaven na plně nastavitelném podvozku Kayaba. Před jezdcem je pak umístěn plnobarevný 5" LCD displej a motocykl se dá přes bluetooth spárovat s vaším telefonem. Masivní rám a kvalita zpracování jsou už jen pomyslnou třešničkou na dortu. A tady by se mohl podle mě kde jaký Japonec trochu chytit za nos, přestože trendu v odlehčování rozumím, tak si nelze povšimnout, že jde často ruku v ruce i s nižší kvalitou a výdrží materiálů. Nikoliv u této Morini.

masei05

Pocitově je STRko ve spodním spektru otáček poměrně svižné a křivka palivové mapy je pak pozvolná a uživatelsky velmi příjemná. Celkově je projev motoru kultivovaný a vhodný pro každodenní větrání a objevování. Posez je příjemně uvolněný, řídítka dostatečně široká a díky masivnosti a široké nádrži mám pocit, že sedím na velké dospělé motorce. Displej je v průběhu jízdy dobře čitelný s jednoduchou grafikou i za slunečného počasí. Příjemně mě překvapuje i převodovka, ačkoli výrobce neudává zda je motocykl vybaven antihopingovou spojku, tak na mě to tak jako celek působí.

masei06

Agilnost rozhodně Moto Morini nepostrádá, naopak lehkým přenosem váhy v sedle se STRko sklápí a díky tvrději laděnému podvozku si i dobře vede stopu. Což je na více jak 200 kg naháče opravdu dobrá práce konstruktéra. Ergonomie je pohodlná a dovolí i sportovnější jízdu klikatými cestami. Celkově mě na motorce nic nerozčiluje, nic nepřekáží, ba naopak jízda s ní je uvolněná a motorka se zlehka vede, takže nic nebrání tomu si užívat výhledů a kochat se krajinou. Ne že by se s ní nedali brousit stupačky v ještědských zatáčkách, ale sporťáka z ní dělat spíš nechci a logicky tomu nenasvědčují ani technické hodnoty.

masei02

Takže pokud hledáte pěkný, neotřelý, solidně vybavený naked bike na každodenní ježdění a zároveň v sobě máte smysl pro eleganci a kvalitu zpracování, s Moto Morini Seiemmezzo budete více než spokojení. Poznámka autorky: Karmínově rudá jí sluší nejvíc!

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Seiemmezzo STR lze dle stránek dovozce nyní pořídit za promo cenu 159.900 Kč. Děkujeme firmě MR43 s.r.o. za jeho zapůjčení.

Za zapůjčení stroje Moto Morini  6 1/2 STR děkujeme společnosti MR43 - exkluzivní motocykly

+ příjemné brzdy

+ elegantní design

+ dobrá ergonomie

+ bytelné zpracování

+ nastavitelný podvozek

 

- těžší něž standard

- chybí USB port