Ne všichni mají finanční možnosti a fyzickou konstituci pro koupi velikého adventure sporta. Pro ně si Benelli připravilo malého cesťáka TRK 251.
Benelli TRK 251 svým designem zcela nepokrytě dává najevo, že je menším příbuzným větší TRK 501. Zde ale podobnost končí. 251 je zcela jiný stroj, stojící na odlišném rámu, kolech, podvozku a v neposlední řadě na jednoválcovém motoru.
Technické specifikace dávají najevo, že se jedná o stroj entry level kategorie. Jak je u Benelli zvykem, všechny komponenty jsou in-house a tudíž se zde nesetkáme s komponenty zvučných značek. Na druhou stranu taktéž nic nechybí a výrobce jednoznačně boduje dobrou cenou. Absence značkové výbavy příjemně snižuje cenu a jak jsme vyzkoušeli v předchozích testech strojů této firmy, absence drahých značkových komponent ničemu neškodí.
Jednoválcový čtyřventilový motor o objemu 249 ccm disponuje DOHC rozvodem, dává maximální výkon 24,5 koně (18kW) při 9000 otáčkách a 21 Nm při 7500 otáčkách. Motorové technické specifikace dávají nasně najevo, že motor je plně konkurenceschopný jednoválcovým motorům ostatních značek. Tím spíše, když stroj s plnou nádrží obsahující 17 litrů nádrže váží pouhých 170 kilogramů, což jsou hodnoty, které může konkurence jen závidět. Obdobně silná Suzuki V-strom 250 je třeba o téměř 18 kilogramů těžší.
TRK 250 stojí na litých kolech silničního rozměru, takže ruku v ruce s nízkou hmotností zaručí dobrou ovladatelnost v městském provozu. Lehká litá kola a zejména přední 17" rozměr jsou jistými limitem a tak doménou stroje budou zejména asfaltové silnice. Přední kolo je bržděno 280 mm kotoučem přes čtyřpístkový axiální brzdový třmen vlastní výroby. Zadní kolo zase přes 240 mm kotouč a jednopístkový brzdový třmen. Brzdám sekunduje standardně dodávaný dvoukanálový systém ABS. Přední podvozek s průměrem vidlí 41 mm je nenastavitelný, zadní monoshock je dle výrobce nastavitelný plně. V obou dvou případech disponují kola silničním zdvihem odpružení 120 mm.
Pracoviště řidiče je vybaveno LCD displejem s ukazatelem zařazeného rychlostního stupně a všemi důležitými údaji. Světla jsou moderní LED a to jak pro denní, tak pro tlumené a dálkové svícení. Stejně tak blinkry, přičemž přední jsou integrovány do kapotáže kolem chladiče. Páčka přední brzdy je nastavitelná, páčka lankem ovládané spojky je nenastavitelná. Plexisklo drží na kovovém lešení s hrazdičkou umožňující snadnou instalaci GPS navigace. Hodí se tudíž i standardně montovaný USB port, který je za krkem řízení.
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY |
Motocykl je již v prodeji a prodejci značky v ČR by jej měli mít již na prodejnách. Zajímavá je cena, která je nastavena na 104990,- Kč