Akrapovič, Arrow, Gianelli, Lafranconi, LeoVince, MIVV a SC Project, se pod vedením organizací ACEM, ANCMA a IMMA dohodli na harmonizaci designu výfukových koncovek, aby bylo zabráněno vyndávání tlumivek, takzvaných dbkillerů.
Mohli jsme si v posledních několika letech všimnout, zejména u remonovaných výrobců, že u některých modelů výfukových koncovek nebylo možné snadno vyndat dbkiller. Systém, obvykle šroubek, kterým byl dbkiller upevněn byl zavařen, případně vyměněn za nedemontovatelný nýt. Tomu by mělo být v blízké době utrum. Proč?
Nýtek či šroubek bylo obvykle možné odvrtat a domácí kutilové se k tomu, v honu za dobrým zvukovým zážitkem jejich motocyklu, často měli. Výrobci sami k tomu nechávali často otevřená dvířka, protože nezřídka byl vyndávací, nebo snadno demontovatelný dbkiller impulsem pro koupi té či oné značky, nebo modelu. Jenže žádný strom neroste do nebe a jak jsme si mohli v posledních dvou letech všimnout, některé lokální autority začínají uzavírat své silnice pro nadměrný hluk motocyklů. Což přesmyčkou v dlouhodobém měřítku ohrožuje živobytí výrobců výfuků jako takových.
Výsledkem je nově vzniklý technický standard, ke kterému se zavázali výše uvedení výrobci, který harmonizuje jejich technické a konstrukční postupy, které mají mít výsledek k ÚPLNÉMU ZRUŠENÍ DBKILLERŮ jako takových. Znamená to, že tito výrobci budou všichni, bez ohledu na krátkodobé přínosy či ztráty byznysu, konstruovat své výfukové koncovky tak, že nebudou vůbec obsahovat cokoliv co by se dalo vyndat a považovat za tlumivku. Cílem je dodržování v homologaci uvedených hlukových limitů a zabránění uživatelům k jejich snadnému překonání.
Akrapovič, Arrow, Gianelli, Lafranconi, LeoVince, MIVV a SC Project nejsou rozhodně jediní renomovaní výrobci výfukových systémů. Z těch italských chybí třeba Termigoni, Exan, Mistral, GPR, Spark, nebo HP-Corse. A chybí samozřejmě celá plejáda ostatních evropských výrobců. U nich se dá ovšem očekávat, že pokud vznikla již takto veliká koalice, že se k ní dobrovolně připojí, protože...
... tato vlastní iniciativa firem nepramení z jejich dobré vůle. Jsou to ale neustále sílící tlaky proti všeobecné možnosti vyměnit si výfukovou koncovku mimo originální řešení dané výrobcem motocyklu. Tyto rizikové signály jsou již tak silné, že výrobci výfukových koncovek jdou regulaci radši sami dobrovolně naproti a sami si ji dobrovolně zpřísňují, než by to učinil někdo v Bruselu, neadekvátně a nekompromisně proti zájmům výrobců motocyklového příslušenství. Jakým způsobem to provedou prozatím nevíme. Dá se čekat, že stávající výfukové koncovky a jejich dbkillery budou intenzivněji zabezpečeny proti vyjmutí. Výše uvedení signatáři by měli provést zabezpečení "bezodkladně". A nově designované a konstruované koncovky již nebudou vůbec dbkillery obsahovat a nebude co odvrtat a odstranit. Generální sekretáž ACEM prohlásil, že k iniciativě se může přihlásit kterýkoliv další výrobce výfukových systémů a jeho příchod je vítán.