MT-10 nám tady tak nějak chyběla. Jako nejsilnější naháč ve výrobním programu Yamahy by prostě chybět neměla a tak ji výrobce upravil aby splňovala Euro 5 a jako modelový ročník 2022 ji opět nabídne v prodeji.

Yamaha svůj model náležitě vylepší. Přinese vylepšený podvozek, více výkonu, sofistikovanější elektroniku a v neposlední řadě nové barevné varianty. Abysme změny viděli naživo, na to si musíme počkat na výstavu EICMA v Miláně, ale již nyní si o nich můžeme přečíst.

Motor CP4 odvozený od superbike R1 nově splňuje emisní normu Euro 5 a přesto přinese o více než 5 koní vyšší výkon. Hodnota ukazuje 165,9 koní při 11500 otáčkách. Stojí za tím nové kované písty s novou povrchovou úpravou, která snižuje tření a mechanické ztráty. Díky nerovnoměrným intervalům zapalování 270 ° – 180 ° – 90 ° – 180 ° vydává motor CP4 crossplane modelu MT-10 výrazný zvuk ze sání i výfuku, který se při nízkých otáčkách projevuje jako charakteristický rachotivý hlubší zvuk a při vyšších otáčkách jako vysoce posazený řev. Nové jsou i palivové mapy, které v rozmezí 4000-8000 otáček přinesou vyšší kroutící moment. Za motorem jsou zcela nové výfukové svody a nový titanový výfuk. Asistovaná spojka s řízeným prokluzem má páčku s lankovým ovládáním. Převodovce sekunduje standardně dodávaný řadící quickshifter pro rychlořazení pod plným plynem.

Zcela nová je také elektronika. Zde přináší nová MT-10 nejvyšší porci inovací. Zcela nové je ovládání ridy-by-wire APSG (Accelerator Position Sensor Grip), které je napřímo propojené se systémem kontroly trakce (Yamaha Chip Controlled Throttle - YCC-T), aby systém kontroly trakce zasahoval co nejrychleji. Kromě toho lze charakteristiku odezvy plynu upravit prostřednictvím systému PWR, který zajišťuje čtyři jízdní režimy motoru. Brzdy moderuje 6-osá měřící jednotka, která zajišťuje náklonové ABS a náklonovou kontrolu trakce.  Mezi další systémy můžeme zmínit systém Slide Control, který nastavuje rozsahy jízdy s motocyklem v driftu, nebo systém kontroly zdvihání předního kola, nebo přes ABS moderovaný systém zdvihání zadního kola při brždění. Samozřejmě nechybí ani tempomat. A abyste neměli jízdu po městě příliš drahou, můžete si při jízdě nastavit omezovač rychlosti, abyste nemuseli neustále kontrolovat rychloměr.

Rám zůstavá stejný - osvědčený diamond. Podvozek KYB doznal jiného nastavení a je plně nastavitelný. 17-palcová pětipaprsková kola jsou obuta do pneumatik o šířce 120 a 190 milimetrů a jsou bržděna vpředu dvěma čtyřpístkovými třmeny a 320-milimetrovými kotouči. Přední brzdy pohání radiální brzdová pumpa Brembo.

Nová Yamaha MT-10 přijde i s novým vzhledem. Do jisté míry přebírá vzhles svých menších sesterských modelů, přitom si ovšem zachvovává jednoznačnou charakteristiku modelů MT-10. Stroj zůstává stále jednooký - v případě tlumeného světla bude stále svítit jen levé světlo. Světla jsou ovšem plně LED a jakkoliv jsou menší, svítí výrazně lépe. Nad hlavními světly je umístěno LEDkové "obočí" denního svícení. Před řidičem je 4,2-palcový barevný displej.

Nová MT-10 je ořezaná o vše co se dalo. Jakýkoliv kus kapotáže který by mohl chybět, tak chybí. Ačkoliv se jedná u základ litrového superbike, výrobci se takto podařilo zachovat suchou hmotnost pod 200 kilogramy. Přesto stroj disponuje 17-litrovou nádrží a tak se s ním dají absolvovat i cestovní dálky.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Nová Yamaha MT-10 bude v prodeji od února 2022 v barevných kombinacích Cyan Storm, Icon Blue a Tech Black.