Sešel se měsíc s měsícem a nové modely motocyklů Yezdi jsou na světě. Silniční Roadster, univerzální Scrambler a cestovní Adventure by mohly být předzvěstí nových modelů Jawa.

Možná bychom mohli škrtnout Roadster, který by mohl parazitovat na již prodávaném modelu Jawa 300 CL. A který se ani nesnaží kamuflovat fakt, že čerpá z toho, co indická Jawa přinesla před více než rokem. A model Scrambler zřejmě taky, protože podle posledních informací by měl Scrambler od Jawy být již v přípravě a čerpat z techniky Jawy 300 Forty-Two. Zůstává tedy model Adventure, u kterého je všechno jinak.

Pikantní je, že nový Yezdi Adventure nepokrytě kopíruje design motocyklu Royal Enfield Himalayan. Samozřejmě, není sám - kopírovat ho začli už i Číňani s motocyklem Hanway G30. Číňani alespoň nejsou sousedi a tak uvidíme, jestli to celé nebude mít ještě nějakou dohru. A zřejmě ne, protože se pohybujeme na Indickém trhu, kde si nikdo moc s nehmotnými právy hlavu neláme.

Fakt je ten, že Yezdi patří firmě Classic Legends, tedy Mahindře a Yezdi se vyrábí ve stejných továrnách jako Jawa. Používá stejný motor, stejné technologie a tudíž by mohlo být velmi jednoduché začít prodávat motocykly Yezdi i na evropském (českém) trhu. Brání tomu tradice, protože značku Yezdi sic mnoho lidí vnímá, ovšem nereflektuje jako domácí, nebo alespoň evropskou. Jinak by tomu bylo, pokud by se na bok nádrže nalepil nápis Jawa. S rozumnou cenou by tento stroj jistě našel i u nás zákazníky.  

Motor je stejný jako má Pérák - 334-kubíkový jednoválec dává výkon 30 koní, což je o 20%, než dává Himalayan 411 ccm. Jízdní vlastnosti by mohly být lepší tím spíš, když by měla být Yezdi Adventure o 11 kilogramů lehčí než Enfield. Z ostatních specifikací vidíme, že Adventure disponuje koly o průměru 21 a 17 placů, klasickými předními tlumiči, centrálním zadním odpružením a z výroby je vybaven systémem ABS. Před řidičem se vyjímá 5,5- palcový LCD displej u kterého výrobce deklaruje, že je vybaven turn-by-turn navigací (zřejmě to ale bude jen bluetooth projektor a navigace půjde z mobilu).

Neděláme si iluze o tom, že by se mohlo jednat o nějaký výkřik techniky. Nosným prvkem motocyklu bude jistě nízká cena. A tu jde u některých zákazníků především. Takže se necháme překvapit, jak se situace vyvine.