Legendární závodní stroj přišel na svět v roce 1959, kdy Mike Hailwood pilotoval Thruxton 500 a dosáhl s ním prvního vítězství. Následně v závodu na ostrově Man zaznamenal jako první sériově vyráběný motocykl v historii průměrnou rychlost vyšší než 100 mil (160 km/h).

V šedesátých letech byl Thruxton, respektive jeho motor součástí legendárních staveb motocyklů Triton (Triumph motor v rámu Nortona) a definoval celou generaci někdejších Ton-Up boys a café racerů. V roce 2016 přišel na trh Thruxton R, který byl následován Thruxtonem RS v roce 2019. Novodobá éra Thruxtonu by se měla uzavřít v létě 2024, kdy má přijít na trh Final Edition.

Stroj bude opět postaven na základě motoru z Bonneville, který bude disponovat výnonem 105 koní při 7500 otáčkách a točivým momentem 112 Nm při 4250 otáčkách. Samozřejmě nebude chybět charakteristický zvuk tohoto klasického dvouválce.

Kola vyplétaná dráty budou obuta do pneumatik Metzeler Racetec RR. Přední kolo bude bržděno dvojicí třmenů Brembo M50 a bude odpruženo vidlicí značky Showa. Zadní kolo bude odpruženo plně nastavitelným tlumiči Öhlins s piggy-back nádobkami .

Thruxton nebude nijak oplývat elektronickou výzbrojí. Bude hostit pouze ABS a kontrolu trakce. Nicméně, nebude chybět full-LED odvětlení, nebo také USB zásuvka.

Zásadním rozpoznávacím znakem Triumphu Thruxton Final Edition bude typická britská závodní barva Racing Green s ručně malovaným zlatým linkováním. Logo FE na bočních kaslicích a na zadním bobku bude charakterizovat právě onu končící éru tohoto modelu.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Mimo plaketky se jménem člověka, který stroj ručně stavěl bude k dispozici i kolekce více než osmdesáti druhů příplatkového příslušenství, které si může budoucí majitel dokoupit. Cena pro Českou republiku není stanovena, ale měla by se pohybovat cca někde kolem 480 tis. Kč