Suzuki GSX-R1000R byla pojmenována podle závodní trati Ryuyo, která je považována za jednu z nejrychlejších tratí na světě. Stejně takové má být toto nové Gixero.

Trať navrhl japonský závodní jezdec Mitsou Ito, jediný japonec, který kdy vyhrál Tourist Trophy na ostrově Man. Zapojil své veškeré zkušenosti, aby navrhl tuto 6,5 kilometru dlouhou trať.

 

Suzuki GSX-R 1000 R Ryuyo dosahuje výkonu 212 koní při 12900 otáčkách. Což není nijak extrémně mnoho. Dohání to ale závodní geometrií, podvozkem, brzdami a v neposlední řadě i pneumatikami. Za brzdami stojí Brembo, kde jsou instalovány standardní třmeny pro GSX-R 1000R, nejnovější brzdové kotouče s plovoucím systémem T-Drive. Na prstech pilota je brzdová páčka a brzdový válec Brembo 19RCS Corsacorta. Břední brzdové destičky mají vyvedené externí chlazení a jsou osazeny směsí Z04. Zajímavostí je, že Ryuyo má instalován systém ABS. Za podvozkem stojí kombinace Showy a Öhlinse. Vpředu jsou tlumiče Showa BFF, uvnitř kterých jsou instalovány cartridge Öhlins NIX30. K předním tlumičům jsou napárovány balanční nádobky od Showy. Vzadu monoshock Öhlins TTX GP Mono. Stejně jako jsou karbonové veškeré kapotáže, karbonový je i airbox, což se ve výsledku odrazilo na hmotnosti, které je o celých 37 kilogramů nižší, než má standardní GSX-R1000R.

 

Motor předává výkon skrze šestistupňovou převodovku s asistovanou spojkou a s obousměrným quickshifterem. K přenosu trakce na asfalt pomáhá desetistupňová kontrola trakce a launch control. Ryuyo je obuta do závodních pneumatik Dunlop Sportmax KR109, má instalován závodní výfukový kit R-11 od Yoshimury a již z fotografií je jasné, že přední světla je jen sticker. Tudíž tento stroj není street legal a je určen pouze pro závodní účely. Tomuto účelu také napovídá instala double buble plexištítku, který se vídává veskrze pouze na závodech a samozřejmě absence blinkrů, zrcátek a podobné bižuterie.

 

Ryuyo se ukáže v listopadu na veletrhu EICMA v Miláně. Již nyní přijímá Suzuki předobjednávky. Vyrobeno bude pohých 20 kusů a tak si s objednávkou pospěšte. Cena bude 29 999€. Což je cena výrazně níž, než byste z takovýchto komponent postavili motocykl sami. Cena skládačky by se pohybovala kolem 45 000€, takže je zřejmé, že Suzuki trochu prodělává, aby si zajistila pozornost odborné veřejnosti. Předobjednávky začnou 10.11.2018 na https://shop.suzuki.it/moto/ryuyo/

Buďte rychlí, protože se po nich asi rychle zapráší.