Společnost KTM představila tento měsíc KTM 890 Adventure R a Adventure R Rally pro rok 2021. Odhalila také třetího člena této rodiny motocyklů, jež je určen spíše na jízdu po zpevněných cestách. KTM 890 Adventure - bez jakéhokoliv přídomku.

ka7

 
Porovnání modelu Adventure R a silničněji orientovaného Adventure

KTM 890 Adventure má mnoho společného s Adventure R a s modele R Rally. Zahrnuje to například motor o objemu 889 ccm. Výkon motoru je stejný a to sice 77 kW (105 koní) při 8000 otáčkách za minutu. Motocykl plně vyhovuje požadavkům pro splnění normy Euro 5. Stejně jako předešlé dva modely i 890 Adventure přichází s asistovanou spojkou (PASC), která kombinuje kluznou spojku s lehčím tahem spojkové páčky. Klika motoru je u nového motoru o 20% těžší, což výrazně přispěje k setrvačným silám motoru za nižších otáček, které se hodí zejména při projíždění techničtějších úseků. Převodovka je šestistupňová s volitelným quickshifterem. Rám je trubkové konstrukce z chrom-molybdenové oceli, ale chybí mu oranžová barva, kterou má rám modelu R.

ka1

Model Adventure 890 ztrácí oproti modelu R vysoký blatník, který je nahrazen blatníkem objímajícím pneumatiku. Uspořádání kol je podobné, s 21-ti palcovým předním kolem a 18-ti palcovým zadním kolem. Společnost KTM se rozhodla pro pneumatiky Avon Trailrider výrazně vhodnější pro asfaltové cestování, namísto endurovějších pneumatik Continental TKC 80 u modelu R.

ka2

Systém odpružení je také odlišný od modelu R a modelu R Rally. KTM 890 Adventure má vidlici APEX 43 a APEX monoshock namísto vidlice WP XPLOR-USD, která je u vyššího modelu R. 

ktf81

Odpružení APEX nabízí zdvih odpružení 200 mm, což je méně než 240 mm modelu R, které je ale dostatečné pro mnohé terénní nerovnosti. Nižší zdvihy odpružení stojí za nižší výškou sedla, která je 850 milimetrů.

ka4

Brzdy má stejné jako na předešlém modelu R s duálními 320 mm kotouči s radiálně uloženými čtyřpístkovými třmeny. Zadní kotouč má průměr 260 mm s jedním dvoupískovým brzdícím třmenem.

ka3

Standartem je vypínatelný systém ABS 9.1 MP Bosch, včetně náklonového ABS a offroad ABS. Ve standartu je i systém kontroly trakce a volitelné jízdní režimy. K volitelné výbavě je k dispozici režim Rally s ostřejší odezvou na plyn a devítiúrovňová kontrola prokluzu kol.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Mezi další vlastnosti patří 12,7 cm velký TFT displej, tempomat, tlumič řízení WP a nastavitelná řidítka. Cestovní model je stejně jako předchozí model 790 Adventure vybaven výrazně větším plexisklem, pro větší cestovní pohodu na dlouhých cestách.

ka5

KTM 890 Adventure pro rok 2021 je v prodeji v oranžové nebo šedé barvě.

ka6