Italskému výrobci motocyklů Moto Guzzi se daří. Jen v Itálii se mu s novými modely podařilo v roce 2020 prodat o 64% víc motocyklů a pro letošek počítá s dalším růstem. Plánuje proto přistavět rozsáhlé výrobní prostory.

K novým výrobním prostorům přistaví i nové oddělení vývoje, modernizací projde i muzeum Moto Guzzi, které si už modernizovat zaslouží a náročnou opravou také projde unikátní aerodynamický tunel, který je v oboru opravdu raritou (bílé stavby ve schématu).

Nové stavby - bíle zobrazené. Fialová výrobní hala je z roku 2011

Moto Guzzi má v Mandellu kam růst. Dvorek tohoto italského výrobce je opravdu hodně veliký. Natolik, že se na něj vejde stejně veliká výrobní budova. Na tomto dvoře již dříve stály rozsáhlé výrobní prostory, které byly vystavěny v druhé půlce minulého století, kdy společnost vyráběla téměř 50 tis. motocyklů ročně.

Později, když Evropu zasáhla vlna japonských motorek šla výroba dolů a tudíž i potřeba udržovat rozsáhlé a na dnešní dobu nemoderní prostory. Proto se v roce 2011 část těchto starých výrobních prostor nechala zbourat.


Moto Guzzi v roce 1975. Tyrkysově ohraničený prostor původně obývaly staré výrobní linky

Je to v poslední době již druhá veliká investice, protože firma v roce 2012 otevřela nové výrobní linky na severní straně areálu, které byly taktéž postaveny na místě odstraněných starých budov. Nové výrobní prostory přinesou společnosti trojnásobnou výrobní kapacitu, která by se mohla ve špičkách dotýkat až 30 tisíc kusů ročně.

Moto Guzzi v listopadu 2021 oficiálně uvede svůj nejnovější model V100 Mandello, který bude vybaven zcela novým motorem s vodním chlazením, s mokrou antihoppingovou spojkou a s převodovkou se společnou olejovou náplní. Tento stroj byl představen fanouškům značky na výročním sletu guzzistů v Mandellu del Lario.

Společnost na tomto motorovém základě uvede více modelů. Bude to jednak nástupce již nevyráběného Grisa, tudíž naháč, dále cestovní enduro, které bude silnější verzí dnes prodávané V85TT (V100TT?) a dále cruiser ve stylu California.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Potřeba nových prostor je očekáváním zájmu o tyto nové modely motocyklů Moto Guzzi, kdy společnost ze současných 10 tisíc vyrobených motocyklů ročně očekává dvojnásobný nárůst poptávky během příštích třech let. A protože si Moto Guzzi zakládá na tom, že je 100% vyráběna v italském Mandellu, výrobní prostory nehledá v Asii jako jiní výrobci, ale výhradně u sebe doma v rodném městě.