Lightning LS-218 jezdí po naší zeměplacce již 8 let. V Bonnevillu jel 351 km/h (218 mph) a proto se mu začalo říkat LS-218. V roce 2013 na Pikes Peak porazil Ducati Multistradu o 20 sekund.

lgh2

Historie motocyklu Lightning se píše už od roku 2006. Toho roku umístil Richard Hatfield do rámu od Yamahy R1 elektrický motor a set lithium-iontových baterií. Tehdy dával stroj výkon 65 koní. Dva roky vyvíjel motor a baterie, které poté začal masově dodávat firmě vyrábějící čtyřkolky pro americkou pohraniční stráž. To mu přineslo prostředky pro vývoj zcela nového motocyklu od píky. V roce 2014 započala jeho kusová výroba a několik desítek kusů se dostalo ke koncovým zákazníkům. Od té doby se snaží firma opatrně budovat distribuční síť a nyní chce rozjet sériovou výrobu v masovějším měřítku.

lgh3

 

Jak je zřejmé z 228Nm, LS-218 je elektrický supersport. Můžete namítat, že dojezd by mohl být nízký, ale motorka se dodává se třemi verzemi bateriového packu, kdy ten nejvyšší má deklarovaný dojezd 290 km. Dodávaná nabíječka (level 2) ho dokáže nabít za 120 minut a Lightning DC Fast Charger za 30 minut. Bateriové packy se dodávají s třemi kapacitami - 12, 15 a 20 kWh.

lgh4 

 

Stroj je plný superlativů. Nejen rychlostních a výkonových, ale také technických. Podvozek nejvyšší třídy dodal Racetech. Vpředu jsou tlumiče Racetech s cartridgema Öhlins NIX 30. Zadní odpružení obstarává Öhlins TTX36. Kola jsou bržděna třmeny Brembo GP4-RX skrze plovoucí kotouče Brembo T-Drive.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

LS-218 může být váš. Cena je 38000 amerických dolarů, což je sice o 9000 USD více než stojí Kawasaki Ninja H2, ale zase o 17000 USD méně, než stojí H2R.

lgh5