Nepříliš často píšeme o motocyklech Suzuki. Tím spíše raději, protože jsou to v naších očích velmi spolehlivé stroje za rozumnou cenu. Mezi ně se řadí i Katana. Stroj, který vznikl v roce 1981 a který dostal v roce 2019 moderního nástupce. Ten nyní prochází výraznou změnou, zejména co se elektroniky týče.

Na krátkou historii stroje se můžete podívat v tomto našem článku. Nová Katana přišla s relativně moderním balíčkem funkcí, které je záhodno po třech letech prodejů refreshnout. Zásadní změnou je řízení škrtící klapky, které je nově ride-by-wire. Tím se uvolnily ruce elektronice, která umožnila implementaci tří jízdních režimů.

Motor sic vycházel z někdejší Gixxera, byl ale výkonostně trochu přiškrcen. Nový model dotahuje dobové Gixxero a má plných 150 koní, jakkoliv "již" splňuje Euro 5. A nejde jen o výkon. Výrobce hovoří o tom, že vysoký výkon je nyní rovnoměrněji distribuován v širší škále využitelných otáček. Mají to na svědomí nová zdvihátka ventilů a nová vačka, stejně jako nové pružiny na ventilech. Něco mohl přidat i inovovaný airbox. Lehčí vačka, zdvihátka a pružiny umožňují nyní dosahovat vyšších otáček a tak se hranice maximálního výkonu zdvihla o 1000 otáček na 11000.

Stranou nezůstala ani převodovka a spojka. Spojka byla již v roce 2019 asistovaná. Nyní dostává i fuknci antihopu a sériově montovaný obousměrný quickshifter. Jezdci bude i lépe za řídítky, protože ty dostaly nyní gumové silentbloky, aby se vibrace od motoru dostávaly méně k rukám.

Novou Katanu poznáte velmi snadno. Sic přichází v nových barevných kombinacích, zásadní rozdíl je ale v barvě předních vidlic, které jsou tmavě zlaté a svůj původ mají v modelu GSX-S. Předchozí modelový ročník je měl v elegantní černé barvě. Dále to jsou zlatá, respektive rudá kola, v závislosti na vybrané barevné variantě.

Lehce inovovaný je i přístrojový panel před řidičem. Ten stále zůstává jako segmentový LCD panel a Suzuki tak nepluje po módní vlně plnobarevných TFT panelů. Nový LCD dostal jednak automatický noční mód, ale také reaguje na změny a přidává indikaci zvolených jízdních režimů.

 Nová Katana prozatím není u našich prodejců k mání. Očekává se brzké zahájení prodejů. Cena by mohla oscilovat kolem 290 tis. Kč

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY