Ducati se snaží se svým motorem V4 proniknout do všech zákoutí svého byznysu. Vyšším množstvím vyrobených agregátů tak snižuje jednotkové náklady, nehledě na to, že s motorem V4 si upevňuje svou vedoucí pozici v několika motocyklových segmentech.

Nový Ducati Diavel V4 poznáte velmi snadno - podle koncovky výfuku se čtyřmi výstupy, jak dokládá fotografie uveřejněná německým časopisem Motorrad (původní článek ke shlédnutí zde). Změny nejsou ale jen na motoru. Diavel V4 je zcela nový motocykl se zcela novým rámem a geometrií. Hlavní rám je hliníkový a podle fotografií se zdá, že zadní podsedlový rám a část rámu, která uchycuje kyvnou vidlici jsou ocelové. Zcela nová je i zadní jednostranná kyvná vidlice.

ndu41

Nový je i přístrojový panel, který již není rozdělen na dva, ale je jen jeden sólo. Jinak si Diavel zachovává svou myšlenku powercruiseru, ze které bude vycházet i celková ergonomie motocyklu. Tedy krátký zadek, sklopné rozměrné stupačky, 240-tková zadní pneumatika a vzevření nasupeného býka.

ndu43

Co se týče motoru, instalován bude motor Ducati V4 Grandturismo, který je například instalován v Multistradě V4. Motor již nemá desmodromické rozvody a při objemu válců 1158 ccm poskytuje výkon 170 koňských sil při 10500 otáčkách. A maximální točivý moment 125 Nm při 8750 otáčkách. Alespoň v Multistradě. Je možné že pro Diavel bude namapován jinak, že třeba půjde s několika koňmi dolů, aby šel naopak nahoru s nějakými těmi ňůtmetry, jak by se na powercruiser slušelo. A nebo naopak - v powercruiseru, který nebude najíždět desetitisíce ročně může i nějaké další přidat.

ndu42

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Očekáváme, že Ducati by nový Diavel V4 mohla oficiálně oznámit někdy v září a jistojistě se s ním setkáme v Miláně na veletrhu EICMA