Dříve narození si jistě vzpomenou na ikonický model RS250, který při takto malém objemu motoru, s dvouválcovým dvoutaktním V-twinem poskytoval neskutečných 72 koní výkonu. Aprilia přitom pracuje opět na dvouválcové dvěstěpadesátce, která by mohla stát za renesancí tohoto modelu.

Bohužel to již nebude dvoutakt, který by jistě nesplnil aktuální přísné emisní limity, ale řadový dvouválcový motor, který by podle projekce měl dávat kolem 40 koní výkonu. Aprilia aktuálně (pouze v USA) prodává okruhový speciál RS250 SP, do kterého je zastavěna jednoválcová 250-tka poskytující výkon necelých 29 koní. Což vskutku není moc, Aprilia to naštěstí kompenzuje velmi nízkou hmotností kolem 105 kilogramů.

aprs1

Jedná se ovšem o závodní speciál nesplňující evropské emise a navíc nepříliš konkurenceschopný. Dvouválcový motor by měl při splnění emisních norem dávat 40 koní a tudíž se ukázat v sériové produkci v Evropě. Respektive v Číně, neboť motor je vyvíjen a bude vyráběn v kooperaci s čínskou společností Zongshen.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

S novým motorem by Aprilia mohla vyjet nejen v RS250, ale také například s dvouválcovým Tuonem 250, kteréž by mohly zdatně konkurovat například Yamahám YZF-R3, nebo MT-03.