Od chvíle co CFMOTO vstoupilo na americký trh, je jeho jednoválcový minibike Papio o objemu 126 ccm přímým konkurentem Hondy Grom. Nyní na showroomy míří jeho druhá variace, které nese stejné rozměry, ale má retro vzhled, který jej zásadně odlišuje od konkurence.

Osmdesátkové stroje mají své specifické rysy, vévodí jim například výrazné kulaté lampy. Připomenout si je můžeme například u Yamahy FZR1000, nebo prvních verzí Suzuki GS1000. A protože jsou to tvary líbivé vrací se k nim i CFMOTO u své nově připravované varianty modelu Papio. Ta se pak inspiruje především sportovními motocykly z této doby. Podobným trendem se ubírá například i Ducati u svého modelu DesertX, přičemž CFMOTO jej balí do menšího a dostupnějšího balení. Ale nejde jen o výměnu plastů, CFMOTO zapracovala i na dalších změnách.

Nový model by mohl sdílet stejný vzduchem chlazený motor o objemu 126 ccm, který poskytuje výkon 9,4 hp při 8500 ot./min a 8,27 Nm při 6500 ot./min se stejným rozvorem 48 palce jako standardní Papio. Rám a kyvka jsou přenesené z původního modelu, ale XO-1 používá obrácenou vidlici, zalomená řídítka a odlišené uložení stupaček. Je použit také jiný kryt řetězu, který obshauje i držák SPZ a zadních blinkrů,pro čistější vzhled zadní části. Všechny panely karoserie jsou pak nové, včetně palivové nádrže, která přechází do kapotáže a plynule navazuje pod sedadlo, kde nový Papio používá stupňovité sedadlo pro spolujezdce, jako to známe u sportovních motocyklů.

Změna nastala i u výfuku, ten se kroutí kolem levé strany válce a končí pod sedlem spolujezdce, namísto toho aby mířilo přímo dolů a táhl se pod motorem. Díky tomu tak vznikl prostor pro sofistikovanější kryt motoru. Retro je následováno i jedním kruhovým budíkem, který bude pravděpodobně multifukční LCD displej, podobný jaký můžeme najít i modelu CLX 700. Samozřejmé je použití LED světel s tradičními stylovými prvky.

Typově byly schváleny dvě verze stroje, jedna s ABS a druhá bez, jinak jsou ale totožné. Společnost CFMOTO také podala patentové přihlášky týkající se nového stroje a poskytla nám pohledy z různých úhlů včetně zadní části, i když ve formě rozkresu než-li fotografií. Ty ukazují neobvykle hlubokou palivovou nádrž zasazenou do horní části nádrže, což přispívá k dojmu starého endurance závodnímu motocyklu. Odhaluje také dvojitá zadní světla a koncovku výfuku pod sedlem. Navzdory všem změnám ale nedošlo ke změně hmotnosti, ta je stále 114 kg.

Vzhledem k tomu, že mechanicky podobný standardní Papio má doporučenou cenu 2999 $, verze XO-1 by mohla podrazit prodávanou Hondu Grom za 3499 $, pokud bude CFMOTO hřešit hlavně na cenu. Existuje tu také možnost, že CFMOTO nakonec představí elektrickou verzi, protože koncem loňského roku odhalila Papio Nova s pohonem "na baterky".

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Zajímavost nakonec je původ jména tohoto stroje, "Papio" je vědecký název název pro rod opic, do kterého patří paviáni, což je výstižné, když jde v podstatě o vylepšený pohled na původní Hondu Monkey. Co se týče dostupnosti obou modelů v Evropě, tak ta je prozatím neznámá.