KTM je zpět se svým ikonickým supermoto-tourerem KTM 890 SMT. A měl by být lepší než kdykoliv předtím.

KTM 890 SMT je úplně stejný hybrid, jako byla dříve narozená KMT 990 SMT. Malá kola ho předurčují na asfalt, veliké zdvihy, vysoký přední blatník a stavba KTM 890 Adventure zase lákají s motorkou vyrazit někam mimo asfalt. Svého času byla 990 SMT nedoceněným modelem. Až postupem času začalo lidem dotékat, jaké vlastnosti 990 SMT poskytuje, až se z něj nakonec stalo nedostatkové zboží. KTM 890 SMT se aktuálně vyšplhala na vrchol segmentu motocyklů Adventure-Sport.

Chris Fillmore, závodník seriálu AMA Superbike a vítěz závodu Pikes Peak vyzval SMT a vytáhl ho na klikaté horské silničky Sardinie, aby stroj dostal na svůj limit. Motor o objemu 889ccm poskytuje maximální výkon 105 koní při 8000 otáčkách a tak bylo se na co dívat. Zejména, když plně natankovaný stroj váží pouhých 194 kilogramů.

Aby KTM 890 SMT nebyl jen Adventure na malých kolech, dostal tento motocykl užší nádrž, za předním kolem se objevil ještě jeden blatníček a... většina dobrých a časem prověřených věcí byla zachována. Podvozek WP APEX disponuje možnosti nastavení a tak si ho každý jezdec může nechat seřídit na svou hmotnost.  Motocykl dostal masku z řady Adventure, nad kterou je nízké kouřové plexisklo.

Rám motocyklu vyrobený z chrom-molybdenových trubek je sice velmi podobný KTM 890 Adventure, disponuje ovšem rozdílnou geometrií pro agilnější a rychlejší řízení. Zadní tlumič je ve více horizontální poloze, kyvná vidlice je o něco delší a společně s menšími koly bylo dosaženo výšky sedačky 860 milimetrů.

Přední tlumiče nejsou plně nastavitelné. Chybí předpětí pružin. Nechybí ale možnost nastavení úrovně komprese a rychlosti odskoku kola. Tlumiče APEX o průměru 43 milimetrů mají zdvih odpružení 180 milimetrů, stejně tak jako zadní monoshock. Ten disponuje možností nastavení jak komprese a odskoku kola, ale také možností předepnout pružinu na váhu jezdce či posádky.

Před pilotem se vyjímá 5-palcový TFT displej a možností turn-by-turn navigace skrze mobilní telefon a firemní aplikaci KTMconnect. Motocykl disponuje třemi jízdními režimy (Rain, Street, Sport) a dodatečně si můžete nechat aktivovat jízdní režim Track, který umožňuje řidiči moderovat úroveň kontroly trakce v deseti krocích. Ve standardu motocykl disponuje náklonovým ABS systémem, náklonovou kontrolou trakce. ABS je možné navolit do Supermoto, což řidiči dovolí najíždět do zatáček v řízeném smyku zadního kola. Přední dva 320-milimetrové kotouče brzdí již tradiční třmeny J.Juan brandované do loga KTM.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Doplňkově bude možné si motocykl dovybavit řadícím quickshifterem, tempomatem, vyhřívanými gripy a také systémem umožňujícím regulovat úroveň brždění motorem (MSR).