Francouzská značka, italský návrhář, turecký investor a čínský výrobce Jedi Motor stojí za nejnovějším MASHem FR750. MASHe se v minulosti vyznačovaly použitím starých vzduchem chlazených motorů, jejichž konstrukce vycházela z dobových motorů Honda, které jsme mohli spatřit třeba v řadě XR. Nový FR750 je ovšem vybaven zcela novým, vodou chlazeným dvouválcem, který táhne silou téměř 75 koní.
MASH FR750 vychází z produktu právě Jedi Motor. A to konkrétně z motocyklu Delta Jedi FR750. Ten má původ v Turecku, protože právě u Jedu Motor si ho nechal vyrobit tamější prodejce značky Delta. MASH jakožto francouzská značka, právě ve spolupráci s Jedi Motor zapracovala na tom, aby stroj splňoval odpovídající evropské regulace a mohli jsme ho potkat na našich silnicích. Motor stroje Delta Jedi FR750 má objem 730 kubíků. Dává výkon 81 koní. Emisní norma Euro5+ jich téměř šest popravila, přesto je výsledný výkon 75 koní pro spoustu jezdců nadmíru dostatečným množstvím. Co MASH ubral na výkonu, to naopak přidal na točivém momentu, který povyskočil z původních 67 Nm na 70.
Popravdě, italské designové studio Marabese se nijak zvlášť nevytáhlo, protože stroj je takový nemastný, neslaný a v Evropě by měl bojovat především příznivou cenou, která by se měla měla pohybovat kolem 175 tisíc Kč. Pro Delta Jedi navrhli italové LED hranaté světlo, pro MASH naopak kulaté. Hliníkový rám stojí za poměrně akceptovatelnou "mokrou" hmotností, která je 213 kilogramů, včetně 18 litrů benzínu.
Zbytek stroje je takové LEGO komponent z celého světa. Částečně nastavitelný podvozek pochází od Kayaby, vstřikování mají na starosti klapky od Dell´Orta, ABS dodal Bosch a brzdy Brembo. Což vlastně nezní vůbec špatně, protože to značí, že za většinou komponent stojí renomovaní výrobci a v případě potřeby by mohly být k dispozici po delší dobu i náhradní díly. Z výroby půjde MASH FR750 obut do pneumatik Pirelli Angel GT.
Před řidičem je barevný TFT přístrojový panel, umožňující volbu dvou jízdních režimů. Ten poskytuje bluetooth konektivitu s mobilním telefonem pro moderaci přehrávané hudby v interkomu, nebo pro příjem telefonních hovorů. Všimnout si můžeme i toho, že stroj má bezklíčkové startování.
Cena 175 tisíc Kč vychází z přepočtu z EUR, kde zní přesně 6990. Do Evropy by se měl MASH FR750 dostat někdy vprostřed léta. Jeho hlavními konkurenty budou naháče podobného ražení, například Honda CB650R. Ta má sice vyšší výkon, ale třeba o něco horší brzdy, výbavu a cenu. A právě cenou chce MASH v Evropě s tímto modelem prorazit.