KTM 990 Adventure, kterou by měla KTM začít prodávat v příštím roce, je coby prototyp k vidění co chvíli. Tentokrát se ukázala na poměrně kvalitních fotografiích.
Paralelní dvouválec který je k vidění v Duke 990 by měl být pro KTM velikým krokem vpřed. Na první pohled je zřejmé že vychází z motoru LC8c KTM 890, na druhý je jasně vidět že změny na něm jsou veskrze všude. |Krok kupředu dokazuje i jeho výkon, který dosahuje hodnot kolem 125 koní. Duke ho má snížený na úroveň 123k, u Adventure 990 se očekává, že by měl poskytovat koní 115-120.
Což je oproti 103 koní, které dosahuje motor KTM 890 Adventure citelný rozdíl. Odlišný není motor jen zvenčí, ale samozřejmě i uvnitř. Má větší jak vrtání, tak zdvih pístů. Usazen je do rámu z ocelových trubek. Hlavní nosné trubky mají oválný průřez, ostatní trubky rámu jsou kruhové. Podvozek samozřejmě ponese značku WP. Přední tlumiče se očekávají Xplor a možná se dočkáme i XACTů, ale tomu moc šancí nedáváme. Ukotvení zadního tlumiče je stále neznámé. Podle všeho to vypadá, že monoshock bude opět typu PDS, tedy bez progresivního přepákování.
Oproti 790 a 890 Adventure je budoucí 990 viditelně větším strojem. Už jenom proporce nádrží (jsou dvě) před jezdcem napovídají, že by mohly mít opravdu veliký objem. Nádrže mají, stejně jako 890A, laple až hluboko vedle motoru, aby palivo snižovalo těžiště stroje. Oproti dřívějším spekulacím to vypadá, že pod sedačkou jezdce nebude třetí nádrž, protože k ní prostě chybí boční plnící víčko. Pokud tedy není plněna přes nádrž hlavní, což zní poněkud nereálně.
Jednodílné sedlo s plochou geometrií dává na vědomí, že motocykl bude připraven na offroad radovánky. A také světlá výška, která vypadá, že by tlumiče mohly mít minimálně 240 milimetrů zdvihu. KTM zřejmě udělá velikou změnu na brzdách, kde to vypadá, že u řady Adventure vyšších objemů dokoná odchod od Bremba, protože u budoucí 990 Adventure to vypadá na instalaci radiálních čtyřpístkových třmenů se středovým mostem, které nejsou od Bremba. Možná budou opět pocházet od J.Juanu.
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY |
Před jezdcem je vertikálně postavený 8-palcový TFT displej, u kterého se dá předpokládat, že bude disponovat buďto samostatnou navigací, nebo alespoň konektivitou Apple Car a Android Auto. Design motocyklu není jasně daný. Jakkoliv boční plasty vypadají že už by mohly pasovat na sériový model, přední světlo a osvětlení obecně dávají najevo, že motocykl je stále prototyp. Dá se očekávat, že finální verze ponese shodnou designovou linii s KTM 1390 Adventure.