Úspěch modelu Multistrada stál za rozhodnutím ředitele Ducati Claudia Domenicali, že by stálo za to vytvořit špičkovou verzi pro civilní silniční provoz, která by připomínala trojnásobné vítězství modelu Multistrada 1198 V2 na závodech Pikes Peak Hill Climb. Tak vznikla Multistrada Pikes Peak: varianta, která v závodě pokořila sportovní motocykly a která se mezi příznivci Ducati stala velice oblíbenou. Edice Multistrada Pikes Peak pro rok 2025 sdílí motor a hliníkovou monokokovou konstrukci rámu s modelem V4, ale v mnoha ohledech je to zcela jiný motocykl.
Motor 1,158 V4 Granturismo je velmi vhodnou pohonnou jednotkou pro motocykl kategorie sport, který se proměnil v cestovní stroj, protože kombinuje špičkový výkon s vynikajícím komfortem a všestranností. Kompaktní, silný a plně integrovaný s hliníkovým monokokovým rámem. Poskytuje maximální výkon 170 koní při 10 750 otáčkách za minutu a maximální točivý moment 125 Nm při 9 000 ot./min. Motor je výkonný a flexibilní, ale zároveň snadný na údržbu díky intervalu 60 000 kilometrů mezi nastavením ventilových vůlí. Ventily nejsou ovládány desmodromicky, takže proces seřizování je mnohem jednodušší ve srovnání s desmodromickým systémem. Majitele také potěší dlouhý interval výměny oleje, který je 15000 kilometrů.
Motor splňuje homologaci Euro 5+. Aby vyhověl přísným emisním normám, při jízdě pod nízkou zátěží se automaticky vypínají válce zadní řady, což pozitivně ovlivňuje spotřebu paliva. Komponenty a nastavení podvozku jsou tím, čím se modely Multistrada V4, V4 S a Pikes Peak jasně odlišují. Pikes Peak je propracovanější a sofistikovanější, počínaje zadním odpružením, které využívá masivní jednostrannou kyvnou vidlici z odlitku hliníku inspirovanou modelem Panigale V4, namísto nového dvouramenného systému u Multistrady V4.
Motocykl zdůrazňuje svůj sportovní charakter díky dvojice 17palcových kol Marchesini z kovaného hliníku, o rozměrech 17 x 3,5 palce vpředu a 17 x 6,0 palce vzadu. Tato sportovnější kola jsou obuta do pneumatik Pirelli Diablo Rosso IV o rozměrech 120/70-17 vpředu a 190/55-17 vzadu – špičková volba i pro superbiky schválené pro provoz na silnicích. Brzdění zajišťují dva 330mm kotouče Brembo s nejnovějšími čtyřpístkovými třmeny Brembo Stylema. Pro sebevědomé chování za vysokých rychlostí byla radikálně přepracována geometrie řízení – úhel řízení se zvětšil z 24,2 stupně na 25,8 stupně a stopa se prodloužila ze 100 na 117 milimetrů. Přirozeně se tím prodloužil i rozvor, a to z 1542 na 1570 milimetrů.
Odpružení je na velmi vysoké úrovni, s plně elektronicky řízenou 48mm vidlicí Öhlins, která využívá technologii Öhlins Smart EC 2.0. Zadní konzolový tlumič je rovněž značky Öhlins: model TTX 36, který je také plně elektronicky řízen podle pokročilého režimu založeného na systému Öhlins Smart EC 2.0. Podvozek modelu Pikes Peak je vyladěn pro dynamické vlastnosti, díky nimž se cítí jako doma i na závodní trati. Dostatečný komfort i při turistické jízdě je zajištěn díky možnosti ladění tlumení v reálném čase pomocí jednoho z módů v systému. Tlumení odpružení lze nastavit na maximální pohodlí při dlouhých cestách nebo na agresivní odezvu při tvrdší jízdě.
Nová kapotáž je ostrá a elegantní, zároveň však poskytuje dobrou ochranu proti větru díky nastavitelnému čelnímu plexisklu. Rukojeti mají malé kryty na ochranu rukou, a pro chladnější období volitelný vyhřívací balíček, který poskytuje teplo sedlu a rukojetím. Dvoumístné sedlo je výškově nastavitelné mezi 827 a 847 milimetry, přičemž výběr ze tří volitelných sedel umožňuje přizpůsobit výšku podle osobních preferencí v rozmezí od nízkých 797 po vysokých 875 milimetrů.
Elektronická výbava Ducati zajišťuje maximální bezpečnost i při náročné jízdě na závodní dráze. Oproti standardní Multistradě V4 byl přidán režim jízdy „Race“, který umožňuje plně využít všech 170 koní a sportovní vlastnosti podvozku. V tomto režimu je odpružení automaticky nastaveno na nejtvrdší nastavení, zatímco odezva plynu je nejpřímější. Systémy Ducati Traction Control a Wheelie Control jsou nastaveny na nejnižší úroveň a ABS je nastaveno na úroveň 2, aby motocykl reagoval tak, jak by si to zkušený jezdec přál. Tradiční režimy jízdy Sport, Touring, Urban a Wet byly dále vylepšeny pro lepší spolupráci s jezdcem. Výkonná řídicí jednotka (ECU) komunikuje s šestiosou inerciální platformou Bosch a všechna důležitá data předává jezdci prostřednictvím 6,5palcového TFT displeje, který funguje jako ovládací a informační centrum.
Zkušenosti Ducati z MotoGP vedly k vytvoření další elektronické inovace: Ducati Vehicle Observer, což je algoritmus vyvinutý Ducati Corse, který okamžitě odhaduje fyzikální, dynamické a kinematické hodnoty, jež nelze prakticky změřit, a odhaduje také mezní síly, které motocykl může aplikovat na povrch. Tímto způsobem mohou být všechny bezpečnostní systémy, kontrola trakce a kontroly zvedání předního kola, stejně jako velmi sofistikovaný systém ABS Brembo-Bosch, stále „v pohotovosti“, aby mohly zasáhnout ještě před vznikem rizikové situace. Ducati uvádí, že tento systém — který je také používán na modelu Panigale V4 2025 — virtuálně simuluje 70 senzorů.
Systém Bosch Cornering ABS 10.3ME nabízí tři úrovně, které jsou automaticky nastaveny v souladu s vybraným jízdním režimem. Ve spojení s režimy Racing a Sport využívá ABS strategii brzdění přední i zadní brzdy, která aplikuje brzdnou sílu podle trakčních podmínek každého kola. Elektronická výbava zahrnuje i velmi pokročilý radarový systém, který sleduje situaci vpředu i vzadu. Přední jednotka je spojena se systémem tempomatu a automaticky snižuje rychlost podle rychlosti vozidla vpředu a v případě nouze aplikuje brzdění. Zadní jednotka informuje jezdce o blížícím se provozu a poskytuje varování před mrtvým úhlem.
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY |
Ducati Multistrada V4 Pikes Peak je cesta za svobodou, komfortem a italskou elegancí. Její kombinace výkonu, designu a technologie z ní dělá špičkovou volbu pro ty, kteří hledají dobrodružství, aniž by museli dělat kompromisy v oblasti pohodlí a bezpečnosti. A kteří současně hledají sportovní zážitek z jízdy. Tomu také napomáhá hmotnost, která činí pouhých 214 kilogramů. Cena motocyklu by se měla pohybovat kolem 30 tis €.