Husqvarna má ve své Street kategorii dvě řady motocyklů. Nedávno představila motocykl Svartpilen (černý šíp) 801, aby dnes mohla představit Vitpilen (bílý šíp).

Svartpileny jsou street scramblery, zatímco Vitpileny jsou čistě silniční naháče. Vitpilen 801 tak zásadně vychází ze Svartpilena. Má stejný motor, rám, kyvnou vidlici, nádrž, sedačky, výfukový systém, kola i podvozek.

Oproti Svartpilenu má nižší řídítka, menší přední kolo, má jiný kryt motoru a také nemá flyscreen nad předním světlem. A právě přední světlo je zásadním rozlišovacím prvkem obou modelů.

 

Vitpilen má přední světlo aerodynamicky skloněné, pokud se tomu dá vůbec tak říkat. Správnější definice by měla být, že je skloněné designově. Druhým zřejmým rozdílem je, že z výroby přichází Vitpilen obut do čistě silničních pneumatik Michelin Road 6.

huv6

Pozornému oku neuniknou rozdílné kryty chladiče a také zcela jiný přední blatník.

huv3

Vitpilen 801 je osazen paralelním dvouválcem z dílny KTM, přesněji z továrny KTM v čínském Hangzhou. Motor poskytuje výkon 77kW (105 koní) při 9250 otáčkách a maximální točivý moment 87 Nm při 8000 otáčkách. Řidič si může vybrat ze čtyřech jízdních režimů, Street, Sport, Rain a příplatkového režimu Dynamic. Ten je konfigurovatelný a obsahuje Supermoto Mode, umožňující řízený smyk zadního kola.

huv7

Stroj může být příplatkově vybaven řadícím quickshifterem Easy Shift. Standardně je osazen antihopingovou spojkou PASC, náklonovým ABS s desetistupňovou náklonovou kontrolou trakce, které jsou řízeny šestiosou IMU jednotkou.

huv2

To vše je usazeno v chrom-molybdenovém rámu, který stojí na předním podvozku APEX 43mm o zdvihu 140 milimetrů a zadním centrálním monoshocku APEX poskytující zadnímu kolu zdvih odpružení 150 milimetrů. Přední tlumiče mají otevřené cartridge, s oddělenými funkcemi pro každou nohu. Ty umožňují natavit úroveň komprese a odskoku předního kola vždy v pěti krocích. Zadní tlumič umožňuje nastavit odskok kola pomocí šroubováku a také předpětí pružiny přes C-čkový klíč.

huv4

Brzdy dodala značka J.Juan a jsou brandované s logem Husqvarna, Vpředu to jsou dva 30-milimetrové čtyřpístkové třmeny s radiálním uchycením a dva 300 milimetrové plovoucí kotouče. Zadní kolo je bržděno jednopístkovým třmenem a 240 milimetrovým kotoučem.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Před jezdcem je 5 palcový TFT displej s příplatkovou možností konektivity s mobilním telefonem. Ta pak umožní kontrolovat telefonní hovory, hudbu a nechat si z mobilu na displej posílat turn-by-turn navigační údaje. Pro nabíjení mobilu je připraven USB-C konektor. Příplatkově je možné si pořídit například vyhřívané rukojeti, alarm, nebo lehčí lithiovou baterii. Hmotnost stroje je bez paliva 180 kilogramů.

Vitpilen 801 by měl přijít do prodejen během následujícího podzimu s cenou oscilující kolem 275 tis. Kč