Yamaha Ténéré 700 přišla v roce 2019 a tehdy jako téměř holátko, bez jakékoliv zbytné elektroniky. V dalších generacích sem - tam něco málo přidala a v generaci 2025 prošel stroj značnou modernizací, která přinesla i jízdní módy motoru.
Modernizací prošel jak standardní model, tak model s vyšší technickou specifikací Rally. Současně přichází na trh snížená verze, která by mohla oslovit jezdce nižšího vzrůstu.
Nová Ténéré vypadá na první pohled velmi podobně jako starý modelový ročník. Rozpoznat půjde ale velmi snadno, protože namísto čtyřech kulatých LED světel pod štítkem je má nově obdélníková. Palivová nádrž má stále stejnou kapacitu, ale je nově usazena o něco níže, aby měl stroj nižší těžiště, což je jedna ze zásadních výtek stávající generace.
Nová sedačka je jednodílná namísto předchozí dvoudílné. Z pohledu designu si můžeme všimnout nových blinkrů a nového designu bástrů. Více se toho událo uvnitř. Yamaha se snažila vyhladit křivku točivého momentu, proto modernizovala airbox a zkrátila sání. Tím se ji také podařilo posadit křivku točivého momentu do nižších otáček, což ocení zejména jezdci jezdící v terénu. Motor splňuje emisní normu Euro5+. Zůstaneme u motoru. Ten má novou převodovku, která bude řadit něžněji. A zmodernizovanou spojku, která má o 35 milimetrů odsazenou spodní spojkovou páčku, díky čemuž by měla jít snadněji mačkat spojka.
Revizí prošly přední tlumiče, kterým přibyla možnost si předepnout pružiny na váhu jezdce a přední vidle jsou tedy již plně nastavitelné. Modernizací prošel i zadní tlumič, který je opět plně nastavitelný, nově ho ovšem bude možné nastavit bez použití nářadí. Tlumiče mají stále stejné dráhy odpružení, tedy 210 a 200 milimetrů, respektive 190 a 180 milimetrů pro sníženou variantu.
Zmodernizován byl i rám, zejména zesílení držáku výfuku, který byl původně kritizován, že se snadno ohnul a poté výfuk vadil kyvné vidlici. Na základě požadavků zákazníků byl i relokován stojánek.
Jak bylo psáno v úvodu, nejvíce změn se událo na poli elektroniky. Ténéré 700 má nově elektronický plyn, YCC-T (Yamaha Chim Controled Throttle), který umožňuje integrovat jízdní režimy (palivové mapy) motoru. V této generaci jsou prozatím jen dvě (Sport a Explorer) a bude možné se mezi nimi přepínat prostřednictvím tlačítka nedaleko plynové rukojeti.
Současně bylo implementováno nové ABS, které má tři módy. Nabídne plně funkční ABS, poté verzi s vypnutým ABS na zadním kole, či s ABS vypnutým kompletně. Na levé straně kokpitu je tlačítko, které dlouhým stiskem umožní ABS kompletně vyřadit. ABS má v područí i kontrolu trakce, která je tímto tlačítkem také deaktivovaná.
Ténéré 700 pro rok 2025 prošla i drobnými ergonomickými změnami. Zmínili jsme jinou nádrž a sedačku, nové jsou i stupačky, které jsou o 10 milimetrů širší. Před řidičem je 6,3-palcový vertikální TFT displej s bluetooth konektivitou s mobilním telefonem. Displej je dotykový a skrze mobilní telefon a aplikaci Yamaha MyRide umí zprostředkovat navigační pokyny, telefonní hovory, přehrávání hudby, nebo SMS-ky. Svůj mobilní telefon nebo plnohodnotnou navigaci bude možné nově nabíjet přes USB-C kabel. Displej má v sobě dvě grafická témata
Majitelé si budou moct nově objednat sníženou verzi, která je o 20 milimetrů snížená na podvozku. A také sníženou sedačku o dalších 15 milimetrů. Celkem je tedy možné se dostat na -35 milimetrů od standardní verze.
Yamaha Ténéré 700 Rally (viz úvodní foto)
Rally verze se liší zejména podvozkem KYB. K poznání bude zejména díky vysokému přednímu blatníku a samozřejmě díky zbarvení modelu Sky Blue. Podvozek KYB je pevnější než u standardní verze a také o 20 milimetrů vyšší.
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY |
Standardní jsou titanové stupačky, které mají být o 228 gramů lehčí, kryt motoru ze 4-milimetrového hliníku, speciální vyšší a plošší sedačka a také další grafické téma v TFT panelu s názvem Raid.