Přijde vám KTM 790 Adventure R nevhodná pro terénní hrátky? KTM v příštím roce nabídne veřejnosti 500 kusů s přídomkem Rally.

Zásadním prvkem nové Rally je podvozek WP Xplor Pro, o kterém jsme psali v dubnu. Ten je souborem předních tlumičů WP Xplor Pro 7548 a zadního centrálního monoshocku WP Xplor Pro 6746. Přední tlumiče jsou vybaveny kónickými ventily, což je mantra profesionálních závodníků posledních pěti let. Kónické ventily nahrazují tradičně používané podložky a v krajních mezích útlumu umožňují nelimitovaný průtok oleje. Současně při jízdě po nerovném povrchu na nízkém útlumu lépe filtrují nerovnosti, takže řídítka tolik nedrnčí do rukou řidiče.

Podobně vybavený je i zadní monoshock Xplor Pro 6746, který je ke kyvné vidlici připojen progresivním přepákováním. Mimo lepší tlumící schopnosti těchto tlumičů, tyto tlumiče nabídnou o 30 mm vyšší zdvihy odpružení na celkových 270 mm. Vyšší zdvihy a vyšší světlá výška se bude hodit jezdcům, které budou motorku tahat do těžkých terénů a přes kameny. V případě pádu, Adventure R Rally bude vybavena karbonovými kryty nádrže, aby byla zajištěna jejich dvojnásobná ochrana.

 

Adventure R Rally projde decentní odlehčovací kůrou, díky výfukové koncovce Akrapovič. Současně bude vybavena řadícím Quickshifterem+ již v základní konfiguraci. Pro jízdu v terénu se také budou hodit rozměrné rally stupačky a zejména sedlo, které bude výrazně rovnější, než sedlo původní a tudíž vhodnější pro přenášení těžiště jezdce vpřed a vzad. Rovnější sedlo se promítne do jeho větší výšky, která bude 910 milimetrů.

KTM 790 Adventure R je vybavena kouřovým plexisklem. Model Rally bude vybaven plexisklem zcela čirým, aby měl jezdec lepší přehled o dění před předním kolem. Stejně tak čiré budou boční křidélka vedle předního světla.


Je to jednoduché. Postavili jsme KTM 790 Adventure R Rally, protože to umíme. V KTM se snažíme neustále vyvíjet produkty, které si zaslouží přídomek READY TO RACE. Máme potřebné technologie a know-how pro výrobu opravdu speciálního motocyklu pro hardcore zákazníky. WP nabízí v řadě Pro tlumiče, které se svou kvalitou blíží tlumičům Dakarské kategorie, které používá tým Red Bull KTM Factory Racing Rally Team na závodní KTM 450 Rally. Nová KTM 790 Adventure R Rally bude přesně taková jak se říká "Rally motorka připravená pro jakékoliv dobrodružství"
Hubert Trunkenpolz, šéf marketingu KTM

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Model Rally tedy přinese:

  • Přední tlumiče WP Xplor Pro 7548
  • Zadní centrální tlumič WP Xplor Pro 6746
  • Vyšší zdvihy odpružení o 30 milimetrů na celkových 270 mm
  • Vyšší světlou výšku motocyklu o 30 mm
  • Karbonové kryty nádrže
  • Lehkou výfukovou koncovku Akrapovič
  • Široké rally stupačky
  • Rovné, téměř motokrosové sedlo
  • Výšku sedla 910 mm
  • Čiré plexi a boční winglety
  • Řadící Quickshifter+
  • Užší ráfky umožňující instalaci užších hard-enduro pneumatik
  • Jiná grafika a polepy kapotáží

Cena je prozatím neznámá. KTM uvádí, že ji uveřejní několik měsíců před tím, než stroj začne dodávat na trh, což by mohlo být odhadem tak v březnu 2020.