Celý koncern Piaggio za poslední tři roky ukazuje pozoruhodný potenciál v extra rychlém vývoji nových motocyklů. Zatímco konkurenci trvá vyvinout a vyrobit nový model motocyklu čtyři až pět let, koncern Piaggio, v podání Moto Guzzi a Aprilie opakovaně ukazuje, že to lze za pouhé dva roky.

Pan America má rozšířit pole působnosti amerického výrobce. Často tomu tak bývá, a osobně jsem se s tím setkal nejednou, že řidiči chopperů na stará kolena přecházejí na cestovní endura. Pan America to mnohým usnadní.

Se značkou Ténéré se na našich silnicích setkáváme již od roku 1983. Yamaha na počátku éry tohoto modelu nastoupila do éry takzvaných dualsportů a jak bylo tehdy módní z důvodu atraktivních pouštních závodů (Honda Africa Twin, Aprilia Touareg aj.), pojmenovala tento stroj po rozsáhlé pouštní oblasti Sahary, která se nachází na nynějším území Čadu.

500 kilometrů za řídítky tohoto stroje a další 3 dny pro vstřebání dojmů z novinky výrobce z Mandella, aby mě napadlo, jak v jedné větě charakterizovat tento stroj.

Evropské silnice jsou plné SUV strojů, které mají tu více, tu méně potenciál zdolávat všechny nástrahy nezpevněných cest. Nelze úplně říci, co je pro takovouto disciplínu klíčové. Je to podvozek, pneumatiky, hmotnost stroje, nebo potenciál motoru? Podle všeho je to mix všech těchto vlastností, ke kterým do značné míry musíme přidat šikovné ruce. Volba správného stroje ale zůstává klíčovým krokem.

Hledáte motorku do města, na okresku, pro zábavu a chcete občas přejet nějakou louku? Hledejte moderního scramblera. Husqvarna vám aktuálně servíruje dva modely, přičemž nám se dostal do ruky ten menší.

Keanu Reeves není ve světě motocyklů zcela neznámou osobností. Od roku 2015 vyrábí stroje Arch Motorcycles a mimoto vlastní rozsáhlou a zajímavou kolekci nasbíraných motocyklů.