Pro oslavu svých dvacátých pátých narozenin si MTT připravilo jedinečný kousek motocyklu na prodej. Tento kousek je extraordinální jak výkonem, tak cenou. Motocykl jezdí standardně na naftu.
MTT Turbine Superbike jste s nejvyšší pravděpodobností nikdy neviděli na vlastní oči. Zřejmě už jen proto, že se jich vyrobí jen nějakých pět kusů do roka. Což nám dává za života značky maximálně kolem stovky strojů, které rozhodně nejsou denně v provozu.
Čtvrtá verze motocyklu někdy z období kolem roku 2010
Ty s nejvyšší pravděpodobností vyjedou na asfalt jen jednou za pár let, pokud vůbec. Motocykl je vyráběn společností Marine Turbine Technologies, kterou můžete znát pod označením Y2K.
Srdcem motocyklu je motor Rolls-Royce Model 250, který byl původně vyvinut pro malý civilní vrtulník. A světe div se, rok vzniku tohoto motoru se datuje 1958.
Samozřejmě, motor nezůstal v původním stavu a postupem času se vyvíjí, až do dnešních dní. Původně dosahoval maximálního výkonu 250 koní. V roce 2000 ho použila společnost Y2K pro stavbu svého MTT Turbine Superbike, a to dával už koní 320.
Pro 25 výročí vzniku tohoto stroje přichází do prodeje nová edice, jejíž motor dosahuje maximálně 52000 otáček a výkonu celých 420 koňských sil. Což je výkon, se kterým by chtěl MTT pokořit současný rychlostní rekord své kategorie, který je 439 km/h.
Toho chce dosáhnout pro účely pokoření rekordu i absencí zrcátek, které budou nahrazeny zadní kamerou. A samozřejmě nejnovějšími technologiemi, kde karbon a titan hrají ústřední roli.
MTT si můžete koupit i jako naháče. Který naskýtá také hodně speciální pohled, na motor, plný trubiček a hadiček. Zajímavé je, že tento stroj (kapotovaná i nahatá verze) má americkou asfaltovou homologaci. A výrobce by údajně měl usilovat o získání homologace i pro Evropu.
Aby stroj dostatečně brzdil, tato nová verze již nemá špičková Bremba, ale ještě špičkovější brzdy ISR. Špičkovější je i cena, která je 275000 amerických dolarů. A jak o motocyklu prohlásil Jay Leno: "Jízda na této motorce je jako by vás vedla boží ruka".