KTM 790 Adventure přichází ve dvou podobách. Je to jednak silniční model s nenastavitelnými tlumiči a za druhé model R s plně nastavitelnými tlumiči Xplor. A ty můžete mít ještě lepší.

Oklikou kolem celého světa se dostaly designové náčrty do rukou veřejnosti. Unikly z Brazilského úřadu průmyslového vlastnictví (Brazil Instituto Nacional da Propriedade Industrial) a zobrazují jak bude nové RS vypadat.

Kdyby snad dnes nebyl první duben, nikdo by nepochyboval o tom, že se jedná o nějaký vtípek. A protože se tato první fotografie připravovaného GT-čka objevila zrovna dnes, pochybovat by se dalo. Jenže Jawa uveřejnila fotografii na svém oficiálním blogu a příchod GT-čka předem avízovala.

Koncern Piaggio se snaží seč může a v rámci značky Aprilia vyvíjí to, co mu nejlépe jde - sportovní motocykly. Respektive jeden - supersport Aprilia RS660, který by mohl přijít na trh již v roce 2020.

Na několika cizojazyčných webech se objevila spekulace o plánech KTM na rok 2020. A zejména o update dvouválcového řadového motoru, který nyní pohání Duke 790 a odely Adventure 790.

Do rukou široké veřejnosti se může dostat limitované množství WSBK repliky stroje. S tou objel okruh v Mugellu Max Biaggi a ten po dojezdu prohlásil, že stroj funguje přesně v intencích toho, z jakých komponent je seskládán. A že je to stroj připravený vyrazit na závodní trať.

Písmeno X na konci názvu značí zejména masivní odlehčovací orgie, do kterých se Aprilia na stroji pustila. Výsledkem 1100 ccm stroje je pouhých 165 kilogramů, se kterými bude 225 koní výkonu pěkně hýbat. Kompletně karbonové jsou kapoty stroje, kovaná kola Marchesini jsou z lehké slitiny. Motor stroje je ručně skládaný a vyladěný stejnými lidmi, kteří staví motory pro závodní stroje WSBK. Oproti čistě závodním motorům mají v sobě mnoho změn pro zvýšení životnosti. Jsou to třeba silnější sací vačky, silnější ventilové pružiny a pevnější vahadla ventilů.

 

Stroj je vybaven kompletním titanovým výfukovým setem od Akrapoviče, kterému sekunduje airbox MotoGP specifikace. Motor je řízen ECU s volitelnými jízdními režimy, mezi kterými nechybí ani Track palivová mapa. Převodovka je typu ANN (Aprilia No Neutral) s neutrálem zcela dole a všemi kvalty nahoru. Brzdy dodalo Brembo a jsou to třmeny GP4-MS a plovoucí kotouče s uchycením T-Drive. Přední brzdy jsou kontrolovány radiální brzdovou pumpou Brembo  19x16.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Aprilia nabídne v první várce 10 kusů s cenou 39900,- €. Stroj bude možné si zarezervovat v průběhu první půlky dubna online přímo u Aprilie, pokud si budete hlídat stránky www.factoryworks.aprilia.com  

První obrázky nejsilnějšího advíka se objevily už v říjnu 2018. Kvalitní fotka zobrazila mnohé. Zejména nízko položenou nádrž ve stylu modelu 790 Adventure.

Těšíte se na designově vymazlené Husqvarny Vitpilen a Svartpilen a přitom si nejste ve svých motocyklových začátcích jisti? Americká společnost Rekluse začala nabízet pro tyto dva malé stroje semiautomatickou spojku.

Na výroční tiskové konferenci v ústředí společnosti Audi v Ingolstadtu oznámila Ducati své loňské prodejní výsledky. Čtvrtý rok za sebou se ji daří prodávat více než 50000 motocyklů ročně.