Jakkoliv je cestovní enduro F 850 GS v prodeji drahnou dobu, v případě naháčů si můžete u BMW vybrat pouze F 800 R, který má v občance hodně hluboké datum narození. Od příštího roku tomu bude jinak.

UM Motorcycles (United Motors) není u nás příliš známá značka. V České republice ji zastupuje pražská společnost MR43. Ze světa přicházejí nepěkné zprávy.

BMW finišuje nedlouho připravovaný cruiser R1800 C, jehož předloha se ukázala v květnu na přehlídce Concorso d’Eleganza Villa d’Este. Nyní ho již nechává fotit na propagační materiály.

Kawasaki stála, co se týče maxinaked motocyklů, tak nějak stranou. Její litrový Zed se umisťoval v porovnávacích testech vždy ke konci tabulek. Tomu chce tábor zelených udělat jasnou přítrž a tak připravil přeplňovanou verzi.

Royal Enfield, to nejsou jen motorky, které se vývojově zastavily v třetí čtvrtině minulého století. Předloni ukázal RE nové dvouválcové modely, které i tak mají ale veliký potenciál ke zlepšení.

V roce 1978 uvedlo BMW svůj první automobil s přídomkem M. BMW M1, designované Giugiarem, dávalo nejvyšší výkon 277 koní a na svou dobu to byla raketa na kolech. V roce 1980 ho doplnila řada civilnějších modelů M3-M5, které ovšem nijak nezaostávaly výkonem. Třída M, pokud pomineme pouze vzhledové M-pakety na některých standardních vozech, byla vždy synonymem technické vytříbenosti. A tu chce od příští generace přinést BMW i do motocyklů.

Ruku na srdce, není to ona Aprilia RS250, která při váze 167 kilo postrkovala jezdce vpřed silou 67 koní. Novodobá Aprilia, sešněrovaná legislativními předpisy staví na čtyřtaktním jednoválcovém motoru.

Po téměř padesáti letech samostatného fungování spadne značka Bimota pod křídly silného investora. A to přímo z oboru. O značku projevila zájem Kawasaki.

Honda v Evropě na trhu malých supersportů tak nějak vyklidila pole. CBR250R nestíhala na konkurenci a tak byla stažena z nabídky. V přípravě je ostřejší CBR300RR.