Naposledy, když se oceňovaly jednotlivá aktiva koncernu Piaggio, nebyly to pro nikoho dobré zprávy. Piaggio, od roku 2002 fakticky patří rodině Colaninnů. Když se pod Piaggiem v roce 2011 houpala lávka v důsledku tehdejší krize, plánovali Colaninnovi Piaggio prodat, protože s koncernem bylo více práce než zábavy.
Jenže, koncern Piaggio nikdo nechtěl. Našli se kupci, kteří měli zájem pouze o klenoty - značku Vespa a značku Moto Guzzi. Pro tento účel byly obě značky separátně oceněny, ale Colaninnům bylo jasné, že bez těchto ikon motocyklového odvětví nebude mít koncern už vůbec žádnou morální hodnotu a tak je odmítl vyčlenit a prodat. Piaggio vydrželo a od roku 2013 se mu daří lépe a lépe. Nynější hodnota značky Vespa tedy snad není zveřejněna coby vyvolávací cena, můžeme doufat. A můžeme se ptát, za jakým účelem někomu stojí dělat takovouto rozsáhlou studii...
Vespa z roku 1946
Cena 906 milionů € (zhruba 23 miliard Kč) byla zveřejněna společností Interbrand, která se specializuje na konzultační služby v oblasti automotive. Ve studii byla značka Vespa označena jako "unikátní a globálně rozpoznatelná značka, díky perfektní kombinaci designu, lifestylu a italské tradice".
Vespa 75th Special Edition - výroční model
Klíčovými prvky byly označeny síla značky a jména, úroveň diferenciace značky v množství modelů, a velmi pozitivní cítění zákazníků vůči značce. Rok 2021 byl pro Vespu velmi speciální. V tomto roce slavila 75 narozeniny, vydala model Vespa 75th Special Series a zároveň v tomto roce oslavila 19 milionů prodaných kusů skůtrů ve své historii.
Justin Bieber jako nejviditelnější influencer značky Vespa
Vespa vstoupila v partnerství s několika značkami, které mají charakterizovat určitý životní styl. Předně je to významný francouzský výrobce, podle kterého vznikla speciální edice Vespa 946 Christian Dior. Začala spolupracovat také s Justinem Bieberem a byla partnerem filmu "Luca", který natočilo studio Disney Pixar.
Studio Disney Pixar si vzalo Vespu do jedné z hlavních rolí