Po několika avízech o příchodu nové varianty Himalayana jsme se dočkali. Model Scram 411 si bere vše zásadní z Himalayana, přičemž o některé vlastnosti je očesán.

Royal Enfield Scram 411 je scramblerovou verzí cestovního endura Himalayan. Veliké 21-palcové kolo bylo vyměněno za devatenáctku, byl snížen zdvih předního odpružení, což dohromady má za výsledek hbitější ovladatelnost, níže posazenou sedačku a nižší světlou výšku.

19-palcové přední kolo přitom zachovává jakýs-takýs potenciál instlace univerzálních pneumatik, takže Scram 411 bude mít stále možnost se bezproblémově prohánět po polních a lučních cestách. Motor zůstává stále ten stejný 24-koňový jednoválec a z Himalayana si Scram 411 bere i kompletní rám, sedačku i výfukový systém. Stejné jsou i brzdy. Vpředu je to 300-milimetrový kotouč bržděný dvoupístkovým plovoucím třmenem, vzadu je to 240-milimetrový kotouč s plovoucím jednopístkem.

Zadní tlumiče byly zachovány, se zdvihem odpružení 180 milimetrů. Přední tlumiče byly sníženy o o 10 milimetrů na 190 mm. Společně s menším předním kolem je Sram 411 na sedačce o 10 milimetrů níže a o 15 milimetrů níže na světlé výšce. Nižší je tudíž i těžiště stroje, což se pozitivně podepíše při proplétání se v městských džunglích.

Scramu chybí veliké plexisklo a padací rámy. Přední kolo je také o něco lehčí, což dohromady dělá úsporu 3,5 kilogramu na výsledných 185 kilogramů s plnou nádrží. Jak je u RE zvykem, ani Scram 411 není prošpikován komplikovanou elektronikou. Přístrojový panel zastupuje analogově-digitání tachometr, doplněný o turn-by-turn navigační displej Tripper.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Scram 411 je již v prodeji v rodné Indii a do Evropy se již aranžuje dodávka. Cena by se měla pohybovat kolem 137 tis. Kč.