Zelený tým představuje semiaktivní odpružení ve svém ikonickém superbike. Nová ZX-10R SE se bude prodávat v několika variantách.

Bude to především základní ZX-10R, potom ZX10R ABS KRT Edition a ZX-10RR. Trojici uvedených doplní model ZX-10R SE, která vezme vše nejlepší z modelu ZX-10RR a přidá k tomu semiaktivní odpružení. Jen si připomeňme, že ZX-10RR je vybavena kovanými koly Marchesini, nejnovějším quickshifterem a motorem o výkonu 215 koňských sil.

 

Kawasaki Electronic Control Suspension (KECS) automaticky nastavuje úroveň odpružení podle rychlosti, stavu vozovky a nastavenému jízdnímu režimu. Systém má na starosti řídící jednotka, která dostává údaje od kol každých 10 milisekund. Elektromagnetické ventily poté nastavují úroveň odpružení tak, jak jim to nařídí ECU.

Řidič má možnost nastavit si odpružení manuálně, nebo celý systém nechat na automatice. Pokud manuálně, potom si prostřednictvím ovládacího panelu může nastavit úroveň komprese a odskoku v 15-ti krocích. Přední tlumiče jsou excelentní Showa Balance Free Fork (BFF), které jsou upraveny pro semiaktivní management. Tyto tlumiče jsou i u základní ZX-10R, jen bez semiaktivity. BFF jsou vivinuty na základě zkušeností ze závodních okruhů. Eliminují tření konvenčních tlumičů i tím, že tlumící ventily jsou umístěny vnějšku tlumiče, jako separovaná komora. Model SE poznáme na první pohled snadno tak, že do do separovaných nádobek vede řídící elektronika a tudíž kabeláž.

Zadní tlumič je podobný - Showa Balance Free Rear Cushion, jednotka, které taktéž separuje systémy nastavení útlumu a komprese do separátní komory - na spodku tlumiče.

Motocykl je vybaven brzdovými třmeny BREMBO M50. Čtyřpístkové mobobloky dávají stroji velmi dobrou brzdící sílu i díky 330 mm kotoučům. Modelový rok 2018 má modernizovaný quickshifter a spojka s limitovaným prokluzem zabraňuje nenadálému zablokování zadního kola při neočekávaném, nebo nešetrném podřazení. 

SE má stejně jako RR kovaná hliníková kola Marchesini, která jsou lehčí než tradiční litá hliníková kola. Lehčí kola přinášejí snadnější manévrovatelnost, snadnější překlápění ze zatáčky do zatáčky a agresivnější brzdný účinek. Prátě i proto se zdá SE pocitově lehčí, než deklarovaných 208 kilogramů hmotnosti. I tak ovšem změna tlumičů přinesla o 1,3 kg vyšší hmotnost, než má model RR.

Stroj je od výrobce obut do pneumatik Bridgestone Batlax RS 10.