A rovnou jako vícesměsové pneumatiky, které mají přinést větší jistotu v plném náklonu. První generace vydržela na trhu dlouhých 7 let a za tu dobu si vydobila širokou fanouškovskou základnu.

Nový model potřebuje posunout vlastnosti pneumatik dál. Za 7 let se posunuly výkony motocyklů hodně nahoru a jezdci chtějí více jistoty v hlubokých náklonech. Do toho se za posledních pár let do motocyklů dostaly elektronické asistenty jako kontrola trakce, nebo cornering ABS. Pneumatiky by měly na tyto nové fenomény reagovat a Pirelli tudíž reaguje. Pirelli Diablo Rosso Corsa byly vždy doménou sportovně jezdících pilotů. Nová generace myslí právě na ně a nové směsi zvyšují grip při zatáčení a brždění a zvyšují grip při hraničních náklonech. Současně by měly pneumatiky mít zvýšenou životnost oproti předešlé generaci. Zadní pneumatika je dokonce třísměsová a střední část zadní pneumatiky by neměla tolik trpět dálničními přejezdy. Pirelli prohlašuje, že Diablo Rosso Corsa II se i přes vícesměsové uspořádání rychleji ohřívá a bude tak možné za pneumatiky rychleji zatahovat.

Přední i zadní směs má vyšší podíl silice a tzv Černého uhlíku. Poskutuje dobrý grip za všech okolností a v hraničním náklonu dává jezdci lepší odezvu od pneumatik jak za sucha tak za mokra. Současně by měly pneumatiky mít až o 20% vyšší životnost. Profil pneumatik a struktura byla převzata ze závodních geometrií. Kraje pneumatik jsou zcela hladké bez drážkování a tudíž přinášejí grip podobný závodním slickům.