V roce 2013 ukázala Suzuki na Tokyo motor show koncept oturbeného dvouválce. Dlouho bylo ticho po pěšině až do minulého týdne, kdy se na setkání dealerů Suzuki v Řecku podařilo někomu mobilem pořídit snímek z prezentace.

Na screenu je vyznačeno několik novinek, které se mají v nejbližší době uvést do prodeje a mezi nimi i Suzuki GSX-700T. Stačilo chvíli pátrat v japonských vodách a dopátrali jsme se uniklého obrázku, jak by měla motorka vypadat.

Vypadá podobně jako projekt Recursion, ale přitom značně odlišně. Hliníkový rám byl vyměněn za ocelový, letmo uložená kyvka byla vyměněna za klasickou, jeden kouč byl nahrazen dvěma, radiální šestipístek Brembo byl nahrazen klasičtějšími radiálními čtyřpístky (zřejmě Tokyco). Celkově motorka vypadá jako ve velmi finální fázi. Na druhou stranu překvapují lanka na plynu, což by mohlo svědčit o absenci ride-by-wire a tudíž palivových map. I když to může být stále jen zkušební vzorek a finální fáze může být dovybavena pokročilejší elektronikou.

Podle dřívějšího sdělení Suzuki by měla dvouválcová GSX-700T (nebo GSX-T, podle stickeru v zadní části stroje) podávat výkony podobné litrovým superbajkům. Vzhledem k výbavě stroje (brzdy a podvozek) bychom odhadovali výkon podobný jako měla GSX-R 750, tedy kolem 150 koňských sil.

Oproti konceptu Recursion je vidět veliký posun na straně konstrukce motoru. Turbo se posunulo nahoru k válcům, aby se minimalizoval turbo lag a nad motorem přibyl mezichladič stlačeného vzduchu.

 

Koncept Recursion (2013):