Nové Michelin Road 5 jsou nástupcem modelu Pilot Road 4. Pro nový model ovšem Michelin nepoužil název Pilot, aby jednotlivé řady pneumatik od sebe více odlišil.

Dostupnost prvních kusů je slibována na začátek ledna 2018, což máme skoro za humny. Jak tedy napovídá název Road, jedná se o pneumatiku pro běžný silniční provoz, nikoliv tedy primárně na žmolkování poserproužků. Zásadními inovacemi jsou nové dvou-směsi, kdy u zadní pneumatiky leží měkká směs na tvrdé a tvrdá směs stále tvoří pevné jádro pneumatiky.

Pro lepší stabilitu za vysokých rychlostí přišla implementace systému ACT+ (Adaptive Casing Technology). Obě novinky jsme již dříve viděli u sportovního modelu Power RS. Princip ACT+ uvidíte na videu:

 

Nová Pilot 5 byla testována proti soupeřům jako je Pirelli Angel GT, Metzeler Roadtec 01, Continental COntiroad Attack, Dunlop Roadsmart III, nebo Bridgestone T30 Evo. Z tohoto testu si můžete zhruba odvodit do jaké kategorie novinka míří. Road 5 se oproti PR4 nejvíce zlepšila na mokrém povrchu. Michelin tvrdí, že Road 5 s najetými 5000 kilometry podává stejné výkony jako zcela nová Pilot Road 4. Je to i díky vzorku, který se rozšiřuje, čím je blíže ke kostře pneumatiky. Systém označený jako XST Evo je již třetí generace a Michelin ho každou generací vylepšuje. Viz video:

 Nová pneumatika Michelin Road 5 bude k dispozici i ve verzi Trail, určená pro silniční endura. Bude celkem v 11 rozměrech, z čehož buou 4 pro cestovní endura. Cena by měla být o cca 2% vyšší než Pilot Road 4. která by měla naopak o zhruba 10% slevnit. Modelu Pilot Road 4 se v Evropě prodalo 1,5 milionu kusů a tak se budou prodávat i nadále.