Dvouválce, tříválce, čtyřválce, dalo by se říci šeď a nuda. Občas se objeví šestiválec a to je již osvěžující. A co pětiválec? To je unikátní.

V motocyklové historii se můžeme setkat s pětiválcem velmi zřídka. A to pouze u Hondy, která v dávné historii provozovala závodní řadový pětiválec RC148 a v nedávné historii, kdy úspěšně závodila v MotoGP s motocyklem RC211V s pětiválcovým motorem do V. Podobné myšlenky jako ona modernější Honda se chytli inženýři ve firmě Mondial, která vyvíjí pětiválcový motor do V s objemem válců 1000 ccm.

Mondial Moto nezaměňujte se značkou F.B. Mondial, která je velmi stará značka, která v padesátých letech desetkrát vyhrála mistrovský titul. F.B. Mondial se poté přesunula do roadracingu a v závodech typu Tourist Trophy sbírala jeden úspěch za druhým. Zajímavostí je, že v roce 1957 získala dva kusy závodních strojů Mondial mladičká japonská firma Honda a na jejich základě začala stavět své první čtyřdobé motocykly.

Mondial Moto 2007 vznikla v roce 2007 a její název je velmi podobný firmě F.B. Mondial.  Nový pětiválcový motor je velmi podobný motoru závodní Hondy RC211V.

Připravovaný stroj bude mít 3 válce vpředu a dva vzadu. Stejně jako Honda, válce budou svírat úhel 75,5 stupně a Mondial tvrdí, že bude dávat výkon 200 koní. Budou použity titanové ventily, titanové ojnice a titanové výfuky. Kompresní poměr bude 13,5:1. Motor bude doplňovat šestistupňová kazetová převodovka a elektronicky řízený podvozek dodá Öhlins. Dá se předpokládat že brzdy budou Brembo, model M50, nebo Stylema. Rám je plánovaný jako karbonový monokok s integrovaným airboxem. Model V5R bude mít karbonové kapoty a kola. Model V5S bude mít hliníková kola OZ. V obou dvou případech by měly stroje vážit 179 kilogramů.

Mondial Moto sází na složené financování vývoje. Sám má připraveno 2,5 milionu USD. Podobnou částku investuje italská vláda a Mondial Moto taktéž spustil crowdfundingovou akci, kde si každý může zakoupit bondy s výnosem 20% za 4 roky. Toto složené financování má umožnit dovyvinout stroj a připravit ho do sériové výroby. Již nyní přijímá předobjednávky se zálohou 15000 € na V5R a 10000 € za V5S. Finální cena by měla být 35995 € za V5R a 27995 € za model V5S.

I vy se můžete podílet na financování vývoje skrze kampaň, kterou najdete na http://mondialmoto.it/V5superbike/crowdfunding/