Včera jsme na svých Facebookových stránkách ukázali pravděpodobnou podobu nové klasické Jawy...

...z produkce Indické společnosti Mahindra. A jakoby nás Indové slyšeli jaký je tady v rodné domovině po stroji ohlas, nechali se nachytat s testovacím prototypem stroje v ostrém provozu.

Nutno říci, že kamufláž stroje je veskrze indické kvality, protože spousta míst byla zabalena do maskáčové fólie a umně oblepena izolepou. I tak jsou ale vidět některé detaily. Předně je to motor, který Mahindra prezentovala již před několika týdny. Jakkoliv motor vypadá velmi klasicky, chladící žebra válce a hlavy jsou chladící podporou pro primární chladící okruh, který je vodní. Před motorem je umístěný rozměrný chladič kapaliny. Stejně tak boční motorová víka jsou náhražkou zcela původních hranatých a moderních motorových vík motoru ze stroje Mahindra Mojo 300. Motor byl vyvinut v Itálii a vyrábí se v továrnách Mahindry v Indii. Má objem válce 293 ccm, dává maximální výkon 27 koní a kroutící moment 28 Nm. Dodávka paliva je skrze vstřikování a na zadní kolo se přenáší výkon skrze šestistupňovou převodovku.

 

 

Motor 300 ccm z motocyklu Mahindra Mojo 300

Ten stejný motor s jiným válcem a žebrovanou hlavou, s bočními kulatými víčky a s krytem elektrického startéru

Motocykl má stavbu z části podobnou Jawě Californian 350 (typ 361), výfuky a kryt startéru imitující původní kryt karburátoru se zase nejvíce blíží modelu Jawa 350 Sport (typ 361). Výfuky nepůjdou krásně od válce dozadu jako má výše uvedený obrázek, ale stáčejí se pod motor ke katalyzátoru. Za ním se zase rozdvojují do dvou výfukových koncovek. Motor plní poměrně přísné emisní normy Bharat Stage IV, což je cca jako naše Euro4. Celkově je ovšem stroj natolik zamaskován, že si pod některými místy můžeme představit naprosto cokoliv. Podle všeho bude mít Jawa 300 jednokanálové ABS jako má Čínsko-Česká Jawa 350 OHC, kde je také bržděno pouze přední kolo. Usuzuji podle kabílku, který je obtočen kolem přední brzdové hadice a míří k brzdovému třmenu. Nová Jawa by měla konkurovat motocyklům jako je Royal Enfiel Classic 350, nebo Thunderbird 350. Což bude konkurence víc než těžká, vzhledem k ceně, která se u těchto strojů pohybuje až o 20% níže.

Stroj se totiž podle indických spekulací bude prodávat na Indickém trhu za cenu 2,3 lakh, což je v přepočtu kolem 70 tis. Kč, takže na tamní podmínky to bude velmi drahá motorka. Do Evropy se zřejmě vůbec nedostane. Mahindra předpokládá, že obdobný stroj s několika designovými změnami bude v Evropě prodávat pod obecně známější značkou BSA. Oficiální představení stroje bude 15.11.2018 v indickém Mumbai, takže si budeme muset ještě dva týdny počkat.