Pokud máte v kapse ještě vlhké papíry s nápisem A2, je CB 500 F rozumným začátečnickým strojem.

Vedle cestovatelské CB 500 X a sportovní CB 500 R nabízí Honda i CB 500 F - uživatelsky nenáročného naháče. Jakkoliv je model X pro české výmoly rozumnější volbou, nahaté F-ko je nižší a v hustějším městském a příměstském provozu svižnější. Ocení ji zejména začínající jezdci a příznivci nenáročného posouvání se po městských a příměsských aglomeracích.

 

Od vydání v roce 2013 je modelový rok 2019 již druhým faceliftem, který se neomezuje pouze na změnu designu, ale sahá i více do hloubky agregátu. V roce 2016 získala motorka částečně nastavitelný podvozek, větší nádrž, LED blinkry, ale třeba i nastavitelnou brzdovou páčku. Pro rok 2019 jde Honda ještě dál. Vedle nových kapotážních prvků s radikálnějším designem má nová Honda nová řídítka 28-22 mm, hlavní světlo je kompletně LED osvícené, stroj dostal novou přístrojovou desku a v motoru se objevilo bezpočet inovovaných prvků.

 


Dvouválcový motor má stále stejný základ. Drží se kategorie řidičských průkazů A2 a maximálního výkonu 35kW. Honda ovšem zapracovala na tom, kdy ten výkon získáme a tak ačkoliv je špičkový výkon někde u hranice červeného pásma otáčkoměru stále stejný, v rozmezí 3 - 7 tisíc otáček je ho o 4% více. Motor získal nový rozvodový řetěz, jehož články jsou pokryty vanadovou vrstvou, takže má menší odpor a vyšší životnost. Také písty prošly inovacemi - po vzoru superbike CBR 1000 RR mají ve spodní části kompozitní zvrásnění zadržující na sobě větší množství oleje, přispívající k hladšímu pohybu pístu ve válci.

 

Převodovka zůstala beze změn, ale veliké změny jsou na spojce, která získala Assist and Slip funkci. Ta zajišťuje hladší řazení kvaltů nahoru a jemnější reakci motoru při podřazování. Změny jsou i v systému mazání. Nový model má olejové čerpadlo s menším odporem a s vyšší životností. Změny stroje končí výfukovou koncovkou. Ta dostala vnitřní nové uspořádání. Spaliny se uvnitř koncovky rozdělují do dvou tubek namísto původně jedné. Dvojité ústí výfuku přináší vyšší tóninu zvuku a sportovnější pocit ze stroje.

 

Nový model má samozřejmě změny i na bočních kapotážních prvcích. Ty bohužel ztratily svou eleganci, ale někomu zase přijde lepší množství hran podtrhujících agresivnější vzhled stroje. Trochu agresivněji vypadají i zpětná zrcátka, která jsou méně oválná a mají na sobě také designové hrany. Nový je LCD přístrojový panel, který získal ukazatel zařazené rychlosti a notifikační diodu upozorňující na vhodnost přeřazení převodového stupně.

 

Zbytek stroje je beze změn. Podvozek zůstává stejný, tedy přední 43 mm vidlice umožňující nastavení předpětí pružiny v devíti krocích a zadní progresivně uložený tlumič Pro-link, také s možností nastavení úrovně předpětí v pěti krocích. Rám s úhlem sklonu vidlice 25,5° zajišťuje dobrou obratnost při městském kličkování. Dobrou ovladatelnost má na svědomí i centralizace hmoty - těžiště stroje je téměř v úrovni osy kyvné vidlice. S plnou 17,1-litrovou nádrží váží stroj 189 kilogramů. Příjemná je spotřeba, protože na oněch 17,1 litru deklaruje výrobce dojezd 480 kilometrů. Začínajícím jezdcům nebo ženám vyhoví nízká výška sedačky, která je příjemných 785 mm nad úrovní vozovky.

 

Brzdy zůstávají stejné. Vpředu je to axiálně ukotvený dvoupístkový brzdič Nissin brzdící plovoucí kotouč o průměru 320 mm. Přední brzdě sekunduje zadní, s jednopístkovým brzdičem zakusujícím se do 240 mm kotouče. Brzdy moderuje jednoduché dvoukanálové ABS s detekcí nouzového brždění. Ta se spouští při překročení rychlosti 56 km/h a při krizovém brždění spustí výstražné blikání předního světla a zadního brzdového světla.

Stroj bude prodáván ve třech barvách. Černé, oranžové a tradiční červené.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Honda připravila nepříliš rozzsáhlý seznam příplatkové výbavy:

  • zadní topcase s objemem 35 litrů
  • zadní nosič
  • taška na zadní sedačku
  • boční brašny
  • přední plexi
  • vyhřívané rukojetě
  • napájecí cigaretová zásuvka 12V
  • centrální stojan
  • ozdobné samolepky na ráfky
  • protektory palivové nádrže