Když v roce 2013 vyjela Honda s modelem CB500X, zařadila ho do segmentu strojů adventure touring. Faktem je, že se 17" předním kolem by se mohlo slovo "adventure" rovnou škrtnout, protože s malými koly je to na nezpevněných cestách zoufalství.

V roce 2019 si udělá Honda reparát, protože CB500X dostane 19" přední kolo, které nejen že se v terénu lépe vede, ale hlavně má velmi širokou nabídku enduro pneumatik. A nezůstane pouze u většího kola. Stroj dostane také delší dráhy odpružení, inovovaný vzhled a spoustu změn uvnitř motoru.

 

Stranou nezůstal motor, který jakkoliv má stále maximální výkon 35 kW, v rozmezí 3000-7000 otáček dostal 4% výkonu navrch. Dopomohly tomu nové ventily a změna jejich časování. Nový je i rozvodový řetěz, který má piny pokryté vanadovou vrstvou. Měl by být tišší a zároveň s delší životností. Inovované jsou i písty, které mají podobné technologie jako model CBR1000RR. Písty mají spodní část pokrytou zvrásněním z kompozitních materiálů, které lépe zadržuje mikročástečky oleje, které zvyšují mazací schopnosti pístu ve válci. Inovovaný byl i výfuk. Ten má nyní duální koncovku a sportovněnší zvuk. Spojka dostala asistenční/kluznou funkci, takže směrem nahoru půjde řadit snadněji a směrem dolů bude odezva motoru hladší. Změny jsou i na olejovém managementu. Motor má instalované nové olejové čerpadlo s menším vnitřním odporem. Nová olejová vana bude lépe zadržovat olej pokud motorku nešťastně položíte na bok - olej se z ní bude méně rozlévat směrem do motoru. Což se při občasném offroad položení bude hodit.

 


Technické změny:

  • nový adventure vzhled a kapotáže
  • +4% výkonu motoru v rozmezí 3-7 tis. ot.
  • nový LCD display s ukazatelem zařazené rychlosti
  • LED blinkry
  • nový výfuk se sportovnějším zvukem
  • o 10 a 17 mm delší dráhy odpružení
  • asistovanou/kluznou spojku která snadněji řadí nahoru a hladšeji řadí dolů
  • nová širší řídítka s úkosem 28-22mm
  • nové sací ventily a změna jejich časování
  • nový olejový management motoru
  • 19" přední kolo

 

Honda CB500X dostala ještě více adventure vzhled. Kapoty chránící chladiče dostaly jiný design. Již nejsou ze dvou dílů, ale jednodílné. Nový design také zlepšil proudění vzduchu kolem nádrže, což by mělo produkovat méně hluku. Méně hluku by mělo produkovat také aerodynamicky pozměněné plexi. Nová je i sedačka, která je zcela u nádrže užší pro lepší došlap nohama na zem. Pro lepší manévrovatelnost byl zvýšen rejd, který je nyní o 3° vyšší na každou stranu.

 

Inovovaný byl kokpit stroje. LCD přístrojový panel nyní ukazuje zařazený rychlostní stupeň a po vzoru silničních strojů má nyní diodu indikující vhodnost přeřazení. Nad LCD je nově ocelová hrazda, vhodná k instalaci GPS navigace.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

 

Rám stroje zůstal stejný. Přední tlumiče dostaly 10 milimetrů zdvihu navíc (celkem 150mm) a zadní monoshock ještě větších 17 mm (celkem 187 mm). Tudíž světlá výška se zdvihla na 180 mm. Výška sedačky šla nahoru na 830 mm. Přední tlumiče a zadní tlumič mají nastavení předpětí pružiny v devíti krocích, takže si každý jezdec může do jisté míry nastavit svůj stroj dle své hmotnosti. Kola zůstala vzhledem k ceně stroje litá. Tudíž i tak bude třeba dodržovat určitou míru opatrnosti při přejezdu ostrých kamenů nebo obrubníků. S plnou 17,7 - litrovou nádrží váží stroj 197 kilogramů.