Rok 2019 zdá se, bude rokem elektrických motocyklů. Sice se nám z trhu dočasně stáhla Alta Motors, ale na druhou stranu přichází Harley Davidson. A když už HD, tak kdo tedy ne? Do peněženek budoucích zákazníků nakukuje spousta firem, které se snaží chytit příležitost za pačesy a uchytit se na trhu elektrických motocyklů.

rmk3

Nahrává jim fakt, že přístup k bateriovým článkům mají všichchni podobný a konstrukce elektrických motorů je dimenzionálně jednodušší, než konstrukce motorů spalovacích. K tomu lze přičíst fakt, že spoustu komponent jako podvozky, brzdy, řídící elektroniku a ovládací prvky lze nakoupit od mnoha OEM výrobců a tak na tvůrce elektrického motocyklu zbude jen polovina nutné práce. Tohoto trendu se chytá nemálo firem a jednou z nich je i finská RMK Vehicles.

rmk4

Jejich prvotina, model E2 byla vystavena na veletrhu MP19 v Helsinkách. Stroj pohání elektromotor umístěný v zadním kole, který zajišťuje jak pohon, tak brždění systémem rekuperace energie. Motor dává 50 kW a 320 Nm maximálního krouťáku. Energii získává z plug-in baterií, které jsou naštosovány v kolébkovém dvojitém rámu. Ty jsou chlazeny vzduchem, stejně jako motor. Přední kola jsou bržděna 320 mm kotouči a brzdovými třmeny Brembo P4.32.

rmk5

Bateriový set tvoří několik set článků Samsung 18650, které by měly dávat dojezd až 300 km. Cena stroje je v předobjednávce 24 990,- €, což je vzhledem k vývojové fázi hodně sebevědomé číslo. Jak je vidno z fotek ze září 2018, stroj vypadá jako ranný prototyp a chtít za něj takovouto sumu takto brzy je poněkud zvláštní.

rmk6

rmk8