Před několika měsíci jsme mohli shlédnout účast prototypu KTM 1390 na hard enduro závodě Erzberg Rodeo. Dnes se tento prototyp zmaterializoval do sériového modelu, který se stane novou vlajkovou lodí značky KTM.

Je to už více jak 1,5 roku, co se poprvé objevily zmínky o tom, že KTM pracuje na automatické převodovce. Potom přišlo letošní Erzberg Rodeo, ve kterém do jedné z disciplín nastoupila KTM 1290 Super Adventure s automatickou převodovkou. Dnes tady máme největší odhalení.

Bendě se nedá upřít fakt, že ji nechybí odvaha (a finance) procházet neprobádanými cestičkami k duši motorkářově. A někdy si u ní i zdánlivě na hlavu postavené technické řešení najde svého zákazníka.

Úspěch modelu Multistrada stál za rozhodnutím ředitele Ducati Claudia Domenicali, že by stálo za to vytvořit špičkovou verzi pro civilní silniční provoz, která by připomínala trojnásobné vítězství modelu Multistrada 1198 V2 na závodech Pikes Peak Hill Climb. Tak vznikla Multistrada Pikes Peak: varianta, která v závodě pokořila sportovní motocykly a která se mezi příznivci Ducati stala velice oblíbenou. Edice Multistrada Pikes Peak pro rok 2025 sdílí motor a hliníkovou monokokovou konstrukci rámu s modelem V4, ale v mnoha ohledech je to zcela jiný motocykl.